L’Ajuntament de Sant Feliu ha tret a concurs la redacció del projecte per a la nova plaça Josep Umbert i Ventura. L’última setmana de juliol es va publicar la licitació de l’oferta pública al perfil del contractant i les empreses hi podran presentar candidatures fins aquest proper 10 de setembre. El nou projecte de plaça, que va sortir d’una consulta popular al febrer, servirà per fer-la més accessible, segura, pacificar-la i “per a les persones”, tal com explica l’alcalde, Pol Cabutí.
Els plecs de la licitació inclouen que la redacció del projecte estigui llesta en un període de 15 setmanes a partir de l’adjudicació de l’empresa guanyadora. “Parlem que l’adjudicació la volem fer al setembre i, amb això, ens emplaçaríem al desembre del 2025 per tenir el projecte entregat i aprovat”, explica Cabutí. Una vegada s’hagi fet això, tal com marquen els terminis administratius, l’Ajuntament haurà de fer la licitació de les obres i la seva execució. Si tot va bé, els treballs de reforma de la plaça es faran durant la primera meitat del 2026 i s’acabaran abans de la festa major del mateix any.
A la consulta del febrer, la població va decidir, amb un 62,4% dels vots, que l’opció guanyadora fos el model anomenat “Plaça Central”, enfront de les altres dues que hi havia proposades. Aquesta opció permetrà mantenir l’essència de la plaça actual, amb una zona central de sorra. La resta serà una superfície pavimentada contínua pensada per als vianants, però amb una zona lateral per on podran accedir els cotxes.
L’encàrrec que hi ha detallat a la licitació compta amb les premisses del projecte que es va presentar inicialment a consulta. S’hi inclou la zona de sorra, és clar, i també arbrat per maximitzar els espais d’ombres que hi ha a la plaça i que actuïn com a refugi climàtic. El nou espai també haurà de complir la resta de necessitats i activitats culturals i també el mercat setmanal de dissabte.
L’alcalde, Pol Cabutí, ha explicat que durant la redacció del projecte, l’Ajuntament i el despatx que guanyi la licitació faran trobades amb diferents sectors (veïns, associació de comerciants i entitats) perquè el nou espai incorpori les demandes i necessitats que puguin tenir. La reforma, això sí, compta amb l’oposició de Junts per Sant Feliu, el PSC i ERC, que van recollir 892 firmes per aturar el procés.