La xifra és molt semblant a la de l’any anterior. “Es tracta d’un pressupost realista que continua estant marcat per la greu situació econòmica actual i que ha tingut en compte els ingressos reals que es preveuen per a aquest any, ajustant les despeses”, diu l’alcalde, Joaquim Brustenga.
La partida d’inversions és de 678.000 euros que, segons Brustenga, es veuran afavorides pels ingressos de la venda de dues parcel·les al polígon Can Magre adjudicades en subhasta pública. Es preveu invertir en carrers i altres espais de la via pública que es troben en mal estat i en l’arranjament de dos trams de clavegueram gràcies a la subvenció del Consorci del Besòs, que ja ha concedit 70.000 euros. També es cobraran contribucions especials als veïns afectats i hi haurà una aportació de recursos propis del mateix ajuntament. Altres obres previstes són l’arranjament de l’ermita de Sant Simple i un camí de vianants des del sud del barri de la Primavera fins a l’institut.
El portaveu del Grup Municipal d’I-ERC, Pere Cabot, a l’oposició, critica que el govern s’excusi en la crisi econòmica quan, en realitat, en els darrers anys “hi ha hagut un gran augment d’ingressos per impostos i taxes. L’any 2011 els ingressos per IBI eren d’1,9 milions i aquest any 2014 seran de 2,56 milions”, diu. Cabot diu que el govern ha reduït serveis, com l’escola bressol, el bus urbà i el servei de recollida de residus i s’excusa en l’herència rebuda. “No és cert que sigui per culpa de l’herència. Al final del mandat anterior el deute era el més baix de la vall del Tenes i ara és el més alt. Ara es gasta més en despesa financera i gestió administrativa i menys en serveis als ciutadans”. Sobre les inversions, I-ERC diu que “es destinen a tapar forats en comptes d’obres que aportin un plus a llarg termini” i afegeix que les parcel·les del polígon es van vendre a un preu inferior al valor real. “S’ha perdut patrimoni per inversions que són només de manteniment”.