QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Santa Eulàlia eliminarà l’autobús urbà l’1 de gener

L’equip de govern de Santa Eulàlia (CiU i PP) ha decidit suprimir a partir de l’1 de gener el servei d’autobús urbà que enllaçava tots els barris amb el centre del poble i amb Granollers.


El 9 Nou
25/12/2011

Justifica la seva decisió per l’elevat cost que representava per a l’Ajuntament –uns 13.000 euros al mes–, pel baix nombre d’usuaris que tenia –uns 160 de dilluns a divendres entre totes les expedicions– i per la difícil situació econòmica que travessa l’Ajuntament. “Quan un és pobre no pot donar aquest servei. L’última cosa que volem fer és treure serveis però no podem gastar el que no tenim”, assegura l’alcalde Joaquim Brustenga. De fet, el consistori deu actualment uns 300.000 euros a Sagalés, l’empresa concessionària del servei. La decisió d’anul·lar el servei es va adoptar divendres passat en una trobada entre responsables municipals, de Sagalés i del Departament de Territori i Sostenibilitat. “Ens diuen que no és viable el servei amb aquests números”, assegura Brustenga.

L’autobús urbà funciona de dilluns a divendres amb 16 expedicions diàries –vuit per cada sentit– que donen servei a tots els barris. Els dissabtes n’hi ha sis –tres d’anada i tres de tornada– només durant el matí. Segons Brustenga, el servei costa 184.000 euros l’any, dels quals només en recuperen uns 20.000 anuals amb la venda de bitllets. El dèficit, per tant, ronda els 160.000 euros. “A més, la tendència del nombre de passatgers és a la baixa”, diu.

En un primer moment, l’Ajuntament va apuntar l’opció de fusionar el servei amb el de Bigues i Riells, que també va a Granollers. Finalment, però, s’ha descartat. “No podia passar per tots els barris i això generava un greuge comparatiu”, diu. A més, era difícil per al govern mantenir aquesta despesa. Tot i això, l’autobús de Bigues i Riells mantindrà les dues parades que té actualment a Santa Eulàlia: a l’altura de Can Barbany i de La Fàbrica. De fet, molts veïns ja feien servir l’autobús urbà de Bigues per anar fins a Granollers perquè el trajecte és més curt. Brustenga creu que a Bigues fins i tot li pot interessar posar una tercera parada a Santa Eulàlia. A banda, per anar a Granollers, hi ha les línies interurbanes de Sagalés.

L’alcalde diu que “de seguida” que puguin pagaran les factures pendents a Sagalés. La majoria són dels anys 2010 i 2011 i també n’hi ha de 2009. “Agraïm a Sagalés la seva posició perquè no ha carregat interessos de demora als pagaments pendents igual que han fet altres proveïdors”. L’objectiu és “sanejar completament l’Ajuntament aquest mandat”.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 343 persones.