QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Sis botigues han tancat durant les obres al carrer Girona de Granollers

Sis establiments comercials han abaixat la persiana al carrer Girona durant el procés de remodelació d’aquest vial que va començar a principi d’abril, fa tot just set mesos.


El 9 Nou
06/11/2013

D’aquests, n’hi ha dos que s’han traslladat a altres carrers de la ciutat. És el cas d’Amplifon. Aquest establiment ja buscava un local més cèntric abans que comencessin les obres. Finalment, aquest estiu van trobar un espai al carrer Joan Prim i s’hi han traslladat. Els altres quatre han cessat l’activitat.

En els mateixos set mesos d’obres, tres botigues han obert portes: una autoescola, una botiga de productes de segona mà –la segona de la mateixa cadena al carrer– i una immobiliària que, fins ara, estava al carrer Sant Jaume. Hi ha tres negocis més pendents d’obrir: un nou bar, una botiga de roba –tots dos en locals que han tancat durant el període d’obres– i un supermercat a l’antic Dia, que havia tancat mesos abans de l’inici de la reforma.

Toni Cuadriello, de la botiga de mobles Albi i un dels impulsors de les activitats de promoció comercial durant les obres, admet un descens important de la facturació durant la reforma que, creu, servirà per dinamitzar l’espai comercialment. “Crec que els locals que ara hi ha buits s’aniran omplint”. “És el moment de fer pinya entre nosaltres per potenciar les vendes aprofitant que tindrem el carrer nou”. Per ell, els tancaments són més atribuïbles a la crisi general que no pas a les obres.

Els botiguers consultats per EL 9 NOU reconeixen, en major o menor grau, una perjudici derivat de les obres. Ha afectat especialment bars, cafeteries i forns de pa on molts clients aprofitaven la disponibilitat d’aparcament al davant per aturar-s’hi uns minuts. En altres casos, l’efecte ha estat menor. “A la perruqueria, la gent que ve és per estar-s’hi estona. Potser no hem fet clients nous o se’ns n’ha escapat algun però ens ha afectat menys que a altres tipus de negocis”, diu Engràcia Font, d’Euro Perruqueria.

Als trams on fa setmanes que s’ha acabat la vorera, no han detectat una millora perquè, segons diuen, la presència de tanques a la calçada encara frena els vianants. “Encara que hi hagi la vorera acabada les dificultats són les mateixes”, diu Víctor Rodríguez, del forn de pa Delicious. Alguns també lamenten que han tingut operaris treballant davant del seu local més temps del que pensaven. “Vam marxar de vacances pensant que en tornar estaria fet però quan vam arribar estava igual”, diu Jaume Baró, del bar Talgo. Alguns consideren que no s’ha complert amb la promesa de fer l’obra per trams i s’ha empantanegat tot el carrer durant diversos mesos.

LA PREGUNTA

Creu que les converses d’alto el foc entre Iran i els EUA arribaran a bon port?

En aquesta enquesta han votat 125 persones.