Divendres de la setmana passada es van publicar les llistes definitives d’adscripció dels alumnes a cada centre i, tal com es preveia les escoles Vilamagore, de Sant Pere; les Aigües, de Cardedeu, i les Llisses, de Lliça de Vall, perdran un grup de P3, fet que, en el cas del Vilamagore, confirma la intenció d’Ensenyament de tancar progressivament l’escola.
Ensenyament també preveia tancar progressivament l’escola Sant Baldiri de Lliçà d’Amunt per situar-hi el nou institut, però, en aquest cas, l’alcalde Nacho Simon ha explicat que encara hi ha alguna possibilitat que el grup de P3 que el departament vol suprimir a les escoles del centre el perdi l’escola Països Catalans, que passaria de dos grups a un. La decisió definitiva pot sorgir de la reunió que es farà amb caràcter urgent dijous vinent entre representants municipals i d’Ensenyament. Hi assistiran l’alcalde, la regidora d’Educació, un membre de l’AMPA i un representant de cada partit polític amb representació al consistori. El dia 16 de maig el Parlament de Catalunya va aprovar per unanimitat reconsiderar el tancament de l’escola Sant Baldiri i mantenir la planificació del segon institut.
A Cardedeu, en canvi, ja es dóna per segur que es tancarà un grup de P3 a l’escola Les Aigües i es mantindrà, en canvi, al Germans Corbella, de manera que el municipi es quedarà amb nou grups de P3 en comptes dels 10 que reclamava la comunitat educativa i l’Ajuntament.
A Santa Eulalia, segons fonts municipals, l’escola Ronçana, que va rebre 24 preinscripcions, es quedarà amb un sol grup de P3, mentre que a Lliçà de Vall, com es preveia, l’escola Les Llisses també es queda amb un sol grup però es manté el de l’escola Els Vinyals.
Amb la publicació de les adjudicacions definitives dels alumnes també s’ha resolt la incògnita sobre quina escola de l’Ametlla perdrà un grup de P3. Ensenyament ha decidit que sigui Els Cingles, mentre que el Bertí tindrà els dos grups. Amb tot, el poble segueix amb tres grups de P3, igual que aquest curs. A més, l’escola El Turó, de Bigues i Riells, també tancarà una classe de P3.
En canvi, Ensenyament s’ha desdit de la intenció de tancar un grup de primer d’ESO als instituts Cumella de Granollers i Can Record, de Sant Esteve de Palautordera. En el cas de Granollers, la regidora d’Ensenyament, Pietat Sanjuán dóna per gairebé fet el manteniment del grup, tot i que encara no hi ha la confirmació definitiva. Ensenyament ha fet seus, finalment, els arguments de l’Ajuntament, segons el qual, tot i que un grup d’alumnes que s’havien preinscrit a primer d’ESO no són de la ciutat, han fet tota l’escolarització en escoles públiques de la ciutat i ara no tindria cap lògica obligar-los a anar a centres dels seus municipis d’origen. “Tenint en compte el nombre d’alumnes que acabaven sisè de primària en escoles públiques ja vam advertir al departament que s’havien de mantenir tots els grups de primer d’ESO”, diu Sanjuán.
En el cas de l’institut Can Record, de Sant Esteve, el consell escolar del centre havia demanat a Ensenyament que es matinguessin els dos grups de primer d’ESO per evitar problemes d’espai i per poder atendre correctament tots els alumnes, ja que algun d’ells té necessitats educatives especials. El govern també ha acceptat.