QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

L’accés sud a l’Ametlla des de la C-17 millorarà amb la implantació d’una empresa

Millorarà els carrils de desacceleració i d’acceleració, farà una nova rotonda i millorarà els vies d’accés al Pinar de Rosanes

El darrer ple de l’Ametlla va aprovar un conveni urbanístic amb l’empresa Pekos Group pel desenvolupament del sector industrial que hi ha situat darrere del centre comercial Sant Jordi. L’acord preveu que l’empresa es farà càrrec de la millora de l’enllaç amb la C-17 per la banda de la calçada en sentit Barcelona.

En concret, ampliarà el carril de desacceleració, on en les hores de més trànsit ja es formen cues, construirà una nova rotonda a l’enllaç amb la carretera de Llerona i l’accés a l’àrea comercial, i allargarà el carril d’acceleració per incorporar-se a la C-17 en direcció nord. La instal·lació d’aquesta empresa a l’Ametlla també portarà millores al barri del Pinar de Rosanes perquè assumiran les obres d’ampliació i renovació de les voreres del carrer Llerona, porta d’entrada al barri, i del carrer Maresme; allargarà l’actual carrer Ripollès fins al carrer Maresme amb voreres a les dues bandes i urbanitzarà la zona d’aparcament que hi ha a la part del darrere del centre comercial i que és de sorra.

El desenvolupament del pla també permetrà crear una zona verda pel barri entre els carrers Llerona i Ripollès. L’Ajuntament cedirà un vial intern a favor de l’empresa i rebrà la parcel·la on ara hi ha situada una torre de telecomunicacions, a l’entrada de l’àrea comercial. El ple va aprovar per unanimitat el conveni urbanístic.

L’alcalde Jan Santaló va destacar la millora que representarà la instal·lació d’aquesta empresa tant per a la mobilitat a la zona com per les millores que tindran els veïns del Pinar de Rosanes. Pekos, vinculada al sector de l’automoció, es dedica a la fabricació de vàlvules. Actualment, està situada al polígon del Circuit, a Montmeló. Segons va detallar Santaló al ple, l’impacte de l’empresa serà molt reduït perquè “no contamina” i generarà una mobilitat mínima. “Un camió a la setmana”, va dir. “Hem buscat l’ús que perjudiqui menys”, va apuntar Santaló, que va assegurar que, amb el conveni urbanístic aprovat, convocarà els veïns de Pinar de Rosanes per donar-los tots els detalls.

Tant Junts com ERC van demanar que s’informés bé del projecte a tot el veïnat. Santaló també va posar en valor que l’empresa, “puntera al seu sector”, crearà uns 50 llocs de treball d’alta qualificació i que la seva arribada a l’Ametlla representarà ingressos per l’Ajuntament a través de l’impost d’obres (uns 250.000 euros s’estima entre aquest any i el vinent) i amb la quota anual de l’IAE, d’uns 40.000 euros.

Una llarga història

Fa una vintena d’anys ja hi va haver moviments per activar aquesta zona qualificada com a terreny industrial. Entre 2004 i 2006, es van aprovar diverses modificacions urbanístiques i el 2008 es va tirar endavant el pla parcial. L’esclat de la crisi econòmica l’any 2008 va aturar-ho. El 2010, es va aprovar el projecte d’urbanització però dos anys després es va desestimar pels costos de les càrregues urbanístiques que portava lligades.

Des d’aleshores, no s’havia posat sobre la taula cap altre projecte i l’espai s’ha anat degradant. Segons va explicar Santaló, en els darrers mesos, l’Ajuntament ha negociat amb la Generalitat perquè retirés la càrrega de construir una segona rotonda prevista a l’enllaç amb la C-17 però a la banda de Can Draper. “Feia que els números no sortissin però, a més, tindria impacte sobre l’entorn de la masia de Can Draper”, deia l’alcalde, que preveu que la signatura del conveni amb l’empresa es pugui formalitzar aquest mes de març.

Les obres d’urbanització i de construcció de les instal·lacions de l’empresa –es poden fer en paral·lel– podrien començar aquest mateix any.

LA PREGUNTA

Està a favor de l’ampliació de l’aeroport del Prat?

En aquesta enquesta han votat 320 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't