L’Adif adjudica per 6,3 milions el trasllat d’instal·lacions previ al cobriment de l’R2 a Granollers

Contratas Vilor i Vials i Medi Ambient faran les obres en vuit mesos. Entre d’altres, enderrocaran els magatzems propers a Esteve Terrades

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha adjudicat a les empreses Contratas Vilor i Vials i Medi Ambient les obres de les noves instal·lacions de manteniment que se situaran a l’àmbit de l’estació de Granollers-Centre i que inclouen l’enderroc dels antics magatzem i vies que hi ha als terrenys d’Adif més propers al carrer Esteve Terrades, que s’han d’urbanitzar.

Els treballs s’han firmat per 6,3 milions d’euros i duraran vuit mesos. El procés per trobar l’empresa per fer aquests treballs es va obrir l’agost passat amb un preu de sortida de 6,9 milions.

Aquesta obra correspon a la primera fase del projecte per soterrar les vies de la línia R2 entre el pont del carrer Josep Umbert i el pont del carrer Agustí Vinyamata. És un tram de 356 metres on es preveu la cobertura de les vies amb un túnel ferroviari amb quatre vies a l’interior i que generaran un nou espai urbà transitable que, entre d’altres, permetrà ampliar el parc Torras Villà i eliminarà la fractura que representa actualment el traçat ferroviari.

Mapa de les actuacions previstes / Adif

En concret, les obres que s’han adjudicat preveu el trasllat de les actuals instal·lacions de manteniment situades al costat sud-oest de l’estació a un nou espai lateral, al costat sud-est de l’estació, tocant a la perllongació del passeig de la Muntanya.

Per una banda, s’enderrocarà la nau i s’aixecaran dues vies destinades als serveis de manteniment de la xarxa ferroviària. Quedaran substituïts amb els nous edificis destinats als equips de manteniment de les vies, de l’electrificació i de les instal·lacions de seguretat i comunicacions.

A la nova zona de serveis, s’adequarà el terreny i es farà un nou espai d’emmagatzemament de materials. També es construirà un aparcament per a vehicles i un camí lateral de sis metres d’amplada destinat a serveis de manteniment. També es farà un nou mur i tancament lateral. El pas per damunt de la ronda Sud de Granollers (C-352) s’ampliarà per donar més espai a la infraestructura ferroviària.

Noves vies d’accés a l’àrea de manteniment

Les obres preveuen l’execució de noves vies d’accés a la futura campa i zona d’instal·lacions. També es crearà un pas de servei sobre cinc vies per connectar les noves dependències fins a l’andana de la via 3 de l’estació de Granollers-Centre. També hi haurà tres noves vies mortes amb accés a l’espai d’emmagatzemament de materials i al nou edifici que serà la base de manteniment.

Segona adjudicació

Després d’aquesta primera adjudicació, l’Adif tirarà endavant el procés administratiu per contractar l’empresa o empreses que assumiran les obres de cobriment de les vies al tram de 356 metres entre els carrers Josep Umbert i Agustí Vinyamata. És la part més significativa de la inversió, calculada en uns 14,16 milions.

Imatge virtual de la cobertura de les vies / Adif

L’Adif s’havia compromès amb l’Ajuntament iniciar les obres per cobrir les vies quan s’hagués tancat el procés urbanístic per permetre el desevolupament urbànístic dels terrenys situats al costat del carrer Esteve Terrades on es poden fer uns 460 nous habitatges. La seva construcció ha de permetre assumir el cost del cobriment de les vies.

L’acord entre l’Ajuntament i el govern de l’Estat, que es va presentar a l’abril amb un acte amb la ministra Raquel Sánchez, preveu que el consistori es faci càrrec de la urbanització que, entre d’altres, permetrà ampliar el parc Torras Villà fins al passeig de la Muntanya. El cost d’aquest part de l’obra s’estima en uns 2,9 milions.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 145 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't