QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Adif ja busca empresa per redactar el projecte per desdoblar l’R3 a Mollet

L’encàrrec de la redacció del projecte executiu té un termini d’execució de 36 mesos. Després, es podrà licitar l’obra

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) va publicar aquest dijous l’anunci que obre els tràmits administratius per contractar l’empresa que redactarà el projecte executiu per desdoblar la línia R3 en un tram de 2,8 quilòmetres entre l’estació de Parets i la zona de l’actual estació de Mollet-Santa Rosa. Inclou tot el pas de la línia de Vic pel nucli urbà de Mollet.

El contracte preveu una inversió de poc més de 4 milions i es dona a l’empresa un termini de 36 mesos per redactar el projecte, que un cop fet permetrà al Ministeri de Transport encarregar els treballs de construcció. Les empreses interessades a redactar el projecte poden presentar les seves ofertes fins al dia 22 de febrer.

El projecte haurà de concretar les solucions per a la integració ferroviària que el Ministeri de Transports i l’Ajuntament van pactar i van presentar al juliol: una cobertura parcial al sector del parc de Plana Lledó aprofitant el desnivell existent que generarà un nou espai urbà d’uns 7.000 metres quadrats; la construcció d’un viaducte d’uns 200 metres de llarg entre la Rambla Nova i el carrer Gaietà Vínzia on se situarà la nova estació, ocupant un espai més central que permetrà acostar el servei ferroviari a la població, i una nova connexió entre el carrer Onze de Setembre i la zona comercial de la Farinera per sota de les vies amb la creació d’una nova zona verda a l’espai de l’aparcament de l’actual estació i la supressió del pas a nivell del carrer Rafael Casanova, que es pacificarà per eliminar el pas de vehicle i es farà un nou pont per al tren que assegurarà la permeabilitat entre els dos costats de les vies.

La futura nova estació de Mollet trasllada a l'entorn de la Rambla Nova
Imatge virtual de la nova estació de Mollet / Mitma

Les dimensions de l’actuació –afecten un tram inferior a 10 quilòmetres– permeten afrontar-la sense necessitat de fer un estudi informatiu previ. Això escurçarà el temps de la tramitació i ha de permetre afrontar aquest tram del desdoblament poc després d’acabar les obres entre Parets i la Garriga. La tramitació més llarga –amb estudis informatius– sí que se segueix a la resta de trams de la línia.

De fet, s’han encarregat ja els estudis informatius dels altres trams que estaven més endarrerits: entre Mollet-Santa Rosa i Montcada Bifurcació i entre la Garriga i Centelles. El procés del Centelles-Vic és el que va més avançat. Amb el pas de dijous, tots els trams de Montcada a Vic tenen tramitacions o obres iniciades.

Satisfacció dels usuaris

Perquè no ens Fotin el Tren, plataforma d’usuaris de la línia R3, ha celebrat el pas fet per Adif: “Ens alegrem que avui [per aquest dijous] l’Adif hagi licitat la redacció dels projectes per desdoblar la línia per dins de Mollet i fins a Parets. Era l’únic tram del qual estava pendent iniciar tràmits entre Montcada i Vic! Estarem al cas del seu avanç”, escriuen a X.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 201 persones.