L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) invertirà 18,3 milions en els nous sistemes de gestió del trànsit ferroviari del tram entre Parets i la Garriga de la línia R3 on s’estan executant les obres de desdoblament. L’empresa Alstom Transporte s’ha adjudicat el contracte que també inclou instal·lacions de segueretat i senyalització amb el sistema Bloqueig Automàtic Banalitzat (BAB).
El BAB permet la circulació de trens per via doble en qualsevol de les dues direccions i sentits. Amb aquest sistema, informa l’Adif en un comunicat, “s’aconsegueix majors paràmtres de flexibilitat i regularitat del trànsit ferroviari maximitzant la capacitat de la infraestructura”. Els nous sistemes s’integraran al Control de Trànsit Centralitzat que hi ha a Barcelona.
L’actuació també inclou l’adequació i adaptació dels enclavaments electrònics (els dispositius que gestionen tota la senyalització d’un tram concret de la línia) i altres equips. També la instal·lació de nova senyalització led, balices del sistema ASFA digital, equips de subministrament d’energia i detectors de caiguda d’objectes, noves xarxes de cablejat i telecomunicacions fixes.
Obres en marxa
En un comunicat, l’Adif explica que les obres de desdoblament de la línia R3 entre Parets i la Garriga segueixen avançant amb obres que no afecten el trànsit ferroviari com els pilars i estreps dels nous viaductes de tot el traçat o les noves instal·lacions de les estacions com els ascensors dels passos entre andanes de les estacions.
A banda, es treballa en la planificació del segon tall ferroviari que servirà per completar els viaductes i el conjunt d’estructures i l’estesa de la segona via i de la resta d’instal·lacions ferroviàries. Amb tot, no se’n concreta la data. Inicialment, s’havia previst per aquest estiu però tot apunta que acabarà començant a finals d’aquest any.