L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) instal·larà durant aquest mes de novembre les noves marquesines previstes a l’estació de la Garriga, a l’R3. Les antigues es van retirar quan es van fer les obres de renovació de les andanes lligades al desdoblament de la infraestructura entre Parets i la Garriga. Està previst que els treballs comencin cap al dia 20.
En el calendari de les obres s’havia establert que les marquesines noves es col·locarien durant el segon tall ferroviari, previst primer per l’estiu de 2024. El seu endarreriment –no es preveu que es faci almenys fins al març de 2025– ha fet que l’Ajuntament hagi demanat a les empreses que executen les obres que ho tirin endavant de forma immediata.
Segons confirma l’alcaldessa, Meritxell Budó, els responsables de l’obra van assumir la petició municipal durant una trobada que van mantenir fa uns dies amb totes les empreses implicades en el desdoblament. “És important per si plou i també a l’estiu perquè els passatgers estan a ple sol”, recorda l’alcaldessa. A banda, “hi ha la possibilitat d’obrir el nou pas inferior entre andanes tot i que encara serà sense els ascensors que sí que formen part de la fase d’acabats”, que serà la darrera a executar-se de tot el projecte de construcció de la doble via, exposa Budó.
Accés a l’aparcament

En paral·lel, s’ha reobert l’accés a l’aparcament que queda davant de l’estació, entre l’avinguda Pau Casals i la carretera de Samalús. L’espai havia estat tancat per les obres de construcció del nou pas inferior, primer, i de remodelació de l’estació. Quan es faci la instal·lació de les noves marquesines, es preveu que s’ocupi part de les places per poder-hi deixar el material. “Volien esperar a fer l’obra de les marquesines per obrir l’aparcament i els vam dir que no, que obrissin ara i que, en tot cas, més endavant ocupessin una part per l’obra”, comenta Budó a EL 9 NOU.
Segons el consistori, Adif ha acceptat fer un rebestiment de pedra als nous murs que s’han construït entre el passeig dels Til·lers i la zona de l’antic pas a nivell de la carretera de Samalús, que ja ha quedat suprimit definitivament. “Ens van proposar un recobriment vegetal o amb fusta i els vam dir que no, que volíem pedra, tal com estava”, explica Budó. Aquesta actuació, però, es farà més endavant.
També es deixa per la darrera fase d’obres l’obertura d’un nou accés a les andanes des del costat oest de les vies, el que dona al nucli urbà i per on arriba el gruix de passatgers per agafar el tren. L’Ajuntament va defensar aquesta millora, que també va posar sobre la taula la plataforma d’usuaris de l’R3 Perquè no ens Fotin el Tren.