L’Adif trasllada a dilluns la recuperació del servei habitual de la línia R2

S’havia de fer aquest diumenge a primera hora del matí però hi ha hagut problemes imprevistos amb l’electrificació del nou traçat


09/12/2022
Granollers

El servei de les línies R2 i R11 recuperarà, finalment, aquest dilluns a primera hora del matí els recorreguts i horaris habituals després de gairebé tres mesos d’alteracions per les obres de construcció del nou traçat ferroviari d’aquest corredor per l’interior de la futura estació de la Sagrera, a Barcelona. Fins ara, s’havia previst la represa del servei per diumenge. Des del 3 de desembre, els recorreguts de les línies R2 i R11 comencen i acaben a l’estació de Sant Andreu Comtal.

A la vegada, comportarà que l’estrena de la nova estació de Sant Andreu (el nou nom de Sant Andreu Comtal) es farà també dilluns. Aquí s’han soterrat les vies. Està previst que els primers trens del matí ja estrenin el nou recorregut –des d’abans de Sant Andreu ara anirà pràcticament sempre soterrat fins més enllà de Sants– i la nova estació.

Tot plegat, s’havia de fer aquest diumenge però, segons ha informat l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) aquest divendres a la tarda, s’ha hagut d’endarrerir per unes “contigències imprevistes relacionades amb el sistema d’electrificació i la catenària que porta a terme la unió temporal d’empreses (UTE) Dragados-Tecsa”. Això ha afectat la posada en marxa de les proves de fiabilitat amb trens i de la formació dels maquinistes.

El retorn a la normalitat implica recuperar la connexió de les estacions de l’R2 al Vallès Oriental (la Llagosta, Mollet-Sant Fost, Montmeló, Granollers-Centre, les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu, Llinars, Palautordera, Sant Celoni i Gualba) amb les del centre de Barcelona (Clot-Aragó, Passeig de Gràcia i Sants).

Durant gairebé tres mesos, Sant Andreu Comtal i, en dies puntuals com aquesta darrera setmana, a Montcada i Reixac, han estat les estacions d’inici i final de recorreguts. En paral·lel, tornaran a estar operatius els trens amb sortida a Sant Celoni que arriben fins a l’estació de l’aeroport del Prat.

El retorn a la normalitat implicarà que els trens de la línia R11 deixaran de parar a totes les estacions des de Granollers-Centre cap al sud com han estat fent des del setembre. I la desactivació dels serveis llançadora amb autobús que cobrien el trajecte entre Granollers Centre i l’estació de Sagrera Meridiana, a Barcelona.

A l’entorn de l’estació de Granollers-Centre, s’acabaran les restriccions d’accés amb vehicle privat a la zona de la plaça Serrat i Bonastre situada davant de l’estació, el retorn de la parada de taxis al seu lloc original –a la vorera de davant de l’estació– i la recuperació dels aparcaments del carrer Esteve Terrades reservats durant aquests mesos per als autobusos que feien els serveis llançadora.

La recuperació del servei habitual a l’R2 tindrà efectes a l’R3, la línia de Vic. Tal com va explicar EL 9 NOU, Renfe ha comptabilitzat que 1.500 usuaris diaris de la línia en obres van passar a utilitzar la de Vic, especialment a les poblacions que tenen estacions als dos corredors (les Franqueses, Granollers i Mollet). Això ha fet que els combois de l’R3 vagin més plens i ha generat queixes entre els usuaris habituals, tot i que Renfe ha augmentat la capacitat dels trens.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 866 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't