Alumnes de dues escoles de Granollers participen en programa pilot per millorar en matemàtiques

Està impulsat per la Fundació Bofill, per reduir les desigualtats educatives a través de la millora de l’aprenentatge d’aquesta ciència

Dotze alumnes de sisè de primària, sis de l’escola Pereanton i sis més de la Salvador Llobet, totes dues de Granollers, han participat, durant gairebé cinc mesos, en el programa Math Tutoring, impulsat per la Fundació Bofill, per reduir les desigualtats educatives a través de la millora de l’aprenentatge de les matemàtiques.

En conjunt, els alumnes han rebut 24 hores de reforç addicional en matemàtiques, distribuïdes en 16 sessions, en horari extraescolar, a la mateixa escola i en grups reduïts de tres alumnes. Les han impartit professionals de la mateixa fundació.

Tant la Fundació Bofill com les mateixes escoles i les famílies dels alumnes han fet una valoració molt positiva d’aquest programa pilot que s’ha fet per primera vegada. “Els infants han millorat en destresa, càlcul o lògica”, destacava la directora de l’escola Pereanton, Àgata Medalla. Però l’impacte positiu no s’ha reduït als coneixements. “Ha pujat l’autoestima i es miren les matemàtiques d’una manera diferent”.

Medalla opina que programes com aquest s’haurien de generalitzar per arribar a tot l’alumnat que ho necessita. “Ens agradaria que, en un futur, aquest suport pogués arribar a tot l’alumnat, que no només fos un programa pilot, i també que es generés un impacte a llarg termini, per exemple, fent formació al professorat en aquest àmbit”. La directora del Pereanton feia una valoració molt positiva de la feina de la Fundació Bofill i es mostrava agraïda als seus professionals.

Per la seva banda, la directora de l’escola Salvador Llober, Adela Salcedo, també es mostrava molt satisfeta del resultat. “L’experiència és totalment positiva. Treballar amb la Fundació Bofill és garantia de sistematització i rigor.” I posava de relleu la motivació dels alumnes. “El més destacat és la motivació que tenien els alumnes. Es quedaven a fer una extraescolar de matemàtiques dues tardes a la setmana i estaven molt motivats”. Salcedo destaca l’atenció individualitzada i manifesta que ja han comunicat a la Fundació Bofill que estan disposats a repetir el proper curs.

El programa Math Tutoring parteix de la dada que un de cada tres alumnes acaba la primària amb un nivell baix o mitjà-baix en matemàtiques i que el fet s’accentua en els casos de situació socioeconòmica desfavorida. El programa vol reforçar l’aprenentatge de les matemàtiques i busca trencar el sentiment o percepció negativa que molts alumnes desenvolupen. Un dels primers canvis entre l’alumnat ha estat la millora de l’autoconfiança i l’aprenentatge per entendre conceptes o processos matemàtics que no tenien consolidats.

LA PREGUNTA

Creu que Catalunya hauria de tenir un finançament diferent?

En aquesta enquesta han votat 298 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't