QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Aprovada la declaració d’impacte ambiental de la variant de la C-59 a Sant Feliu

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica preveu l’aprovació definitiva del projecte en les properes setmanes

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica aquest dinar ts la declaració d’impacte ambiental (DIA) de la variant de la C-59 a l’altura de Sant Feliu de Codines. Ho ha fet amb caràcter favorable per a l’alternativa 2 però aplicant un conjunt de mesures d’integració ambiental.

A partir d’aquesta resolució, el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica preveu l’aprovació definitiva del projecte en les pròximes setmanes i, després, impulsar la licitació de les obres amb una inversió estimada en 42 milions. Jordi Terrades, secretari general de la conselleria, va situar la licitació abans de final d’any en un acte a Sant Quirze.

El projecte inclou el traçat d’una variant de la C-59 de quatre quilòmetres, per l’oest del nucli urbà. El nou traçat permetrà “alliberar de trànsit de pas l’actual travessera”, detallen fons del govern. “En la major part del recorregut, la secció de la carretera és de dos carrils més un tercer carril en sentit Moià per a facilitar els avançaments en els trams amb més pendent. En la part amb menys pendent, la secció tindrà un carril per sentit”, afegeixen.

La variant tindrà un separador de fluxos entre els dos sentits de la circulació, format per un zebrejat central i elements de abalisament que volen evitar els xocs frontals.

Entre els elements constructius més destacats, hi ha un viaducte de 515 metres de longitud per a superar el sot de l’Ullar i un fals túnel de 120 metres a la zona de Can Bosc que podrà fer les funcions de pas de fauna i connector ecològic.

El projecte preveu la construcció de tres rotondes a nivell per a connectar amb les carreteres de l’entorn la de Gallifa i la de Centelles. També la reposició de camins que donen accessos a propietats adjacents.

Amb la rotonda de la carretera de Gallifa, també es generarà un nou accés a Sant Feliu des de la nova variant.

Mesures d’integració ambiental

Com a mesures d’integració, a més de les actuacions de revegetació i reforestació a desmunts i terraplens, es proposen treballs de restauració fluvial: millora d’hàbitats fluvials amb erradicació d’espècies invasores, l’estabilització de marges, les revegetacions o l’eliminació de rescloses, entre d’altres.

Segons el govern, es restaurà una superfície equivalent al triple de l’afectada per les obres.

Per garantir la connectivitat de la fauna, també es preveu l’adequació de les diferents obres de fàbrica i drenatge com a passos aptes per als animals i l’execució d’estructures de desfragmentació fora de l’àmbit del projecte.

La DIA estableix fer el seguiment dels nivells sonors als sectors de Cases del Coll d’en Quer, Cases Solanes i Casa el Corema-Nord, per a comprovar que no se superin els valors límits establerts a la normativa.

LA PREGUNTA

Està a favor de l’ampliació de l’aeroport del Prat?

En aquesta enquesta han votat 294 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't