Aquest matí a Roca Umbert Fàbrica d’Arts s’ha fet la roda de premsa de presentació de la 25a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC). A l’acte hi ha assistit l’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell; Jordi del Río, director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya; Marc Melillas, conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local; Josep Maria Martí, director de l’Observatori de la Ràdio a Catalunya i Lau Delgado, director del MAC.
El MAC tindrà lloc el pròxim 5 de juny a la mateixa Roca Umbert i girarà entorn de la intel·ligència artificial, l’àudio i el podcàsting, les plataformes de streaming i l’impuls del talent jove i la innovació.
A banda de la tradicional trobada, l’edició d’enguany presenta el MACMés, una sèrie de jornades que s’impulsaran a partir de la tardor i que s’allargaran durant el 2025. “Aquestes jornades seran monogràfics sobre les temàtiques més actuals. De moment preveiem fer-ne una de sostenibilitat a la tardor”, ha comentat Delgado.
També s’ha tornat a impulsar una crida de projectes documentals i de pòdcasts en col·laboració amb la XAL i Ràdio Televisió Espanyola (RTVE). “S’hi han presentat 60 documentals i 45 pòdcast que seran presentats a la sessió de pitching del 5 de juny i entre els quals s’escolliran els quals es tirarà endavant la seva producció”, ha dit Melillas.
A la cloenda d’enguany se celebrarà els 25 anys del MAC i la XAL i el centenàri de la ràdio.
{{ comment.text }}