QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

L’Audiència de Barcelona absol l’activista que va acampar a la bassa de Llinars per reclamar la preservació de l’entorn

Refà la sentència inicial d’un jutjat de Granollers que va resoldre en primera instància

L’Audiència de Barcelona ha absolt finalment l’activista que va acampar a la bassa de Can Tàpies de Llinars per reclamar la preservació de l’espai. Inicialment un jutjat de Granollers l’havia condemnat a delictes lleus d’usurpació i coaccions, sancionats amb una multa de 600 euros, però ara l’Audiència considera “excessiva” la interpretació dels fets i creu que el delicte és inexistent.

Els fets es remunten als mesos d’abril i maig de 2023, quan la plataforma ciutadana Salvem la Bassa va impedir a la propietat que hi entressin camions de sorra amb l’objectiu d’assecar la bassa, que s’havia creat de manera natural després que l’explotació minera que hi havia a la zona quedés abandonada.

Els activistes celebren el canvi de parer de la justícia “en dies en què està més viu que mai el debat sobre els efectes del canvi climàtic, l’urbanisme depredador i la necessitat de preservar els espais naturals”. En aquest sentit, asseguren que l’absolució en el cas de la bassa de Llinars dona força a la “lluita ecologista” arreu del país.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 125 persones.