El Consell Comarcal ha demanat a la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya l’increment d’expedicions de la línia d’autobusos que enllaça Granollers i Parets amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) davant la interrupció prevista del servei de la línia R3 per les obres de desdoblament d’aquesta.
La línia 412 actualment només compta amb tres expedicions diàries per sentit. El Consell Comarcal considera que cal apostar pel gran potencial de la línia, que ja compta amb força demanda, i ampliar-ne les expedicions com s’ha fet amb altres poblacions que també connecten amb la UAB. Mataró, Terrassa o Manresa en són alguns exemples.
El Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) recull els objectius de mobilitat que ha d’afrontar la comarca en els propers anys. Entre ells, la necessitat d’avançar cap a un model de transport sostenible amb més inversions en aquest àmbit. En els últims anys s’ha fet una gran aposta pel transport públic a les zones més poblades de l’Àrea Metropolitana, com és el cas de les noves línies del metro de Barcelona o bé en la prolongació de les línies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell i Terrassa. Per això, des del Consell Comarcal s’assenyala la importància de millorar el sistema de connexions no només amb la capital catalana, sinó amb altres àrees d’afluència per la comarca com la UAB.
El Vallès Oriental, concretament, acumula un desfasament important en inversions en infraestructures i serveis de transport públic, recorda el Consell Comarcal. Per això, posa de manifest la necessitat d’atendre en la presa de decisions els criteris de l’equilibri territorial, la igualtat d’oportunitats en el context metropolità i la contribució a una ordenació territorial i de la mobilitat més sostenible.
El tall de l’R3 es preveu que comenci passat l’estiu, coincidint amb les obres de l’R4 a Montcada Bifurcació. El projecte inicial tenia una durada d’obres de gairebé mig any i finalment s’allargaran el doble, al voltant d’un any. Les connexions de la línia es faran amb bus.
{{ comment.text }}