La línia d’autobús L6 que connecta Granollers i les Franqueses circularà també els dissabtes en lloc de dilluns a divendres com ho feia fins ara. Aquesta és una de les millores que, a partir del gener, s’aplicaran al servei de bus urbà Transgran, que funciona als municipis de Granollers, les Franqueses, la Roca i Canovelles.
Després de deu anys amb l’aportació congelada, l’increment dels diners que posa la Generalitat permetrà millorar el servei i revertir les retallades que es van haver de fer l’any 2019.
A banda del dia més de servei de L6 (Can Bassa-ajuntament de les Franqueses), la major aportació es concretarà amb l’ampliació de l’horari de les línies L1 (Can Gili-Hospital-la Torreta), L21 (Can Bassa-Hospital), L22 (Estació de França-Bellavista), L3 (Plaça Europa-Granollers Centre-la Torreta) i L6 tots els dies feiners tant a primera hora del matí com a darrera de la nit. A més, la L1 i la L20 (Can Bassa-Can Mònic-Bellavista) milloraran la freqüència durant els caps de setmana.
També hi haurà canvis a l’agost: L6, que fins ara no prestava servei, funcionarà. I a les L1 i L20 es milloraran les freqüències, han confirmat fonts de l’empresa Sagalés, operadora del servei, a EL 9 NOU. A les línies L41, L42 i L43, que van cap a Canovelles; i L51 i L52, cap a la Roca, Santa Agnès i el centre comercial La Roca Village, no experimentaran canvis.
“Feia anys que anàvem rere de la Direcció General de Transports perquè millorés la seva aportació”, recorda Juan Manuel Segovia, regidor de Mobilitat de Granollers. Fa un any, representants dels quatre ajuntaments s’hi van tornar a reunir i van tornar-ho a demanar. “Han tardat un any a donar-nos resposta”, explica Segovia, que celebra que hagi estat positiva. “Han entès la problemàtica”, diu.
“Posaran més diners el 2024 i això ens permetrà recuperar el servei que hi havia el 2019. No és tot el que voldríem i necessitaríem però és més del que teníem fins ara”, assegura el regidor, que explica que, entre les millores, es va intentar donar servei de L6 també els diumenges però, per ara, no ha estat possible.
Quan fa gairebé 10 anys els ajuntaments de Granollers, les Franqueses, Canovelles i la Roca i la Generalitat van crear Transgran, el govern català es va comprometre a aportar 154.000 euros anuals, una xifra que no ha variat des d’aleshores. En els darrers anys, els ajuntaments sí que han anat incrementant la seva aportació al servei de bus urbà, recorda Segovia. En el cas de Granollers, que assumeix al voltant del 70% del cost del servei, ronda el milió d’euros. A l’inici, l’aportació de Granollers era d’uns 584.000 euros.
“Tots havíem anat aportant més diners cada any excepte la Generalitat”, diu Daniel Valls, regidor de Mobilitat de la Roca, que celebra que la Generalitat incrementi la seva aportació al servei dels quatre ajuntaments. “Estava en perill la viabilitat de Transgran”, diu. L’ampliació del servei que es podrà fer a partir de gener “està molt bé”. “Sempre hem defensat que calia aportar els diners necessaris per mantenir el servei per no perdre la confiança dels passatgers.”
En el darrer ple de Granollers, el grup de Primàries va reclamar un increment de serveis a l’L6 per solucionar “el dèficit de connexions dels caps de setmana i l’agost” entre Granollers i les Franqueses, deia Mònica Ribell, que, a més, va defensar una línia que enllaci els CAP de Granollers, les Franqueses i Canovelles i els centres de fisioteràpia.