QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

La C-17 de tres carrils redueix a la meitat les cues al tram de Parets

La Generalitat espera que l’obertura dels tres carrils en sentit nord que s’ha fet aquest desembre també millori la fluïdesa del trànsit

La construcció del tercer carril de la C-17 entre Granollers i Parets, que es va estrenar el febrer de 2022, ha pràcticament eliminat les cues diàries que es formaven en aquesta zona en hora punta. Segons dades del Departament de Territori facilitades a EL 9 NOU, abans de fer l’ampliació la velocitat mitjana dels vehicles en hora punta era de 30 quilòmetres per hora al tram entre la sortida de Granollers i Parets. Actualment, la velocitat mitjana s’ha més que doblat: és de 68 quilòmetres per hora.

Però la millora s’ha notat també al tram situat més al nord: des de l’enllaç amb la carretera de Lliçà d’Amunt fins al de la sortida de Granollers (C-155), amb la C-17 de dos carrils en hora punta se circulava a 35 quilòmetre per hora de mitjana. Ara, se circulava a uns 54 quilòmetres per hora de mitjana tenint en compte que, en aquest tram, s’hi estan fent les obres del nou accés a polígons de Lliçà d’Amunt i Granollers i, per tant, hi ha limitacions de la velocitat màxima i altres afectacions.

David Prat, director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, recorda que l’any 2019 el tram entre Lliçà d’Amunt i l’enllaç amb la C-33 i l’AP-7 a Parets registrava “cua contínua a l’hora punta del matí”. “És el tram més carregat de la C-17 –ara hi passen uns 90.000 vehicles al dia i s’estima que, en un horitzó de deu anys, s’arribarà a 100.000– i no funcionava. Era un dels trams amb pitjors condicions de la C-17 per congestió i s’ha millorat”, celebra Prat.

Ara és un àmbit “sense congestió” i, per tant, “s’està guanyant temps per a la ciutadania” que és usuària d’aquesta infraestructura, diu Prat, que ressalta que les xifres que tenen mostren que ara se circula “a més del doble de velocitat” en la franja d’hora punta. Amb tot, admet que “encara es forma una mica de tap” a l’enllaç amb la C-33, a Parets.

Territori creu que l’acabament de les obres del tercer carril en direcció nord entre Parets i Granollers –es va posar en servei el 21 de desembre de manera oficial– tindran un impacte similar. “Confiem que s’ha de notar”, apunta Prat. En aquests primers dies, tot i coincidir amb les festes de Nadal, les alertes per retencions en aquest tram durant les franges com les del matí o del vespre pràcticament han desaparegut de les cròniques radiofòniques.

Un dels elements que ho ha de permetre és que amb l’ampliació de tres carrils i l’adequació d’un vial paral·lel per endreçar tots els accessos a les empreses i serveis que hi ha al marge est de la carretera. “Ja no hi ha interacció amb el trànsit principal amb les entrades i sortides directes, que generaven moltes incidències”, recorda el director general d’Infraestructures de Mobilitat, que destaca que l’obra que s’ha fet ha estat “molt complexa”. “És una obra que ve de centímetres. Teníem dubtes de poder-hi posar tot el que s’hi ha posat. Era difícil de fer-ho encaixar tot”, explica Prat. A més, els treballs s’han fet amb el trànsit en marxa i mantenint, excepte en moments molt puntuals, dos carrils oberts.

La construcció del tercer carril i d’un vial de servei a la C-17 –aquest gener encara s’hi fan els darrers retocs abans de donar l’obra per tancada– de la calçada en sentit nord ha representat una inversió de 18 milions d’euros.

A banda, l’actuació, que ha abastat un tram de quatre quilòmetres entre els termes municipals de Parets, Lliçà de Vall i Granollers, ha incorporat altres millores com la nova rotonda de la carretera Interpolar (C-35), que millora la connexió amb el Circuit de Catalunya i Montmeló, una altra al carrer Garbí, per facilitar l’accés al polígon de Can Volart, o la remodelació de la connexió amb la C-155, a Lliçà de Vall. També s’han fet millores de funcionalitat a l’enllaç entre la C-17 i la carretera Interpolar.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 144 persones.