La Cambra alerta de les limitacions que tindrà la infraestructura de la línia d’alta velocitat que forma part del corredor del Mediterrani per l’increment de la circulació de trens de passatgers lligada a la liberalització del servei i l’augment del transport ferroviari de mercaderies per arribar a una quota del 10%.
Segons la Cambra, això implicaria posar 35 trens de mercaderies diaris addicionals a la línia per assumir el 10% del volum de mercaderies que mouen els 14.000 camions que, actualment, travessen la frontera de la Jonquera cada dia.
Per avançar-se al possible col·lapse de la línia d’alta velocitat, la Cambra proposa que el tram de la línia convencional entre Mollet i Portbou s’adapti a ample mixt. És a dir, s’hi posi un tercer rail perquè hi puguin passar trens d’ample internacional. És una intervenció que plantegen per a l’horitzó del 2030.
Pensant en el 2040, creuen que caldria plantejar una línia nova exclusiva per a mercaderies i amb ample internacional entre Mollet i Sant Celoni. La Cambra també recorda la importància de la nova terminal de mercaderies de la Llagosta, que ja s’està construint, com una peça important per potenciar el transport ferroviari de mercaderies.
El quart cinturó
Entre les infraestructures viàries que la Cambra defensa hi ha “un corredor transversal a la banda nord” de la Regió Metropolitana: la culminació del quart cinturó des de Terrassa fins a Granollers. També apunten la importància de la millora de la funcionalitat de la C-17 entre Mollet i Parets –amb parts de les obres fetes i la resta executant-se– o de l’eix de la C-59, amb inversions previstes per la Generalitat.
{{ comment.text }}