L’Ajuntament de Santa Eulàlia va engegar dissabte la campanya “SER de mercat”: una iniciativa que busca incentivar la compra de producte local i de proximitat al municipi. El consistori promourà diverses activitats cada mes, informa Eudald Sanz.
Aquest mes de juny, per exemple, per cada compra superior a 5 euros es podrà omplir una butlleta i participar en el sorteig de dos carretons d’anar a comprar.
Davant de la progressiva davallada d’usuaris i la manca de paradistes del mercat municipal –només nou parades de menjar i roba–, l’Ajuntament vol, amb aquestes mesures mensuals, revertir la situació.
“Molts productors del poble venen el seu gènere al mercat. Per això creiem molt necessària aquesta iniciativa”, deia el regidor de Promoció Local i Sector Primari, Manel Imedio.
Des del consistori es promocionarà una acció diferent cada mes. Des de concerts, activitats familiars o, tal com es farà aquest mes, un sorteig acompanyat d’un vermut musical. El proper 29 de juny es rifaran dos carretons per cada compra superior a 5 euros.
Els paradistes reben amb gust la iniciativa. En Toni Contreras ofereix la seva fruita cada dissabte al mercat de Santa Eulàlia des de la seva creació fa uns 12 anys. Opina que, tot i que no venen gaires clients, la majoria són molt fidels i que anirà bé que se’ls premiï. La majoria d’usuaris també es mostren satisfets.
La Mercè Farreiro sol anar-hi cada setmana. Li agrada trobar-se coneguts amb qui fer petar la xerrada. El mercat és per a ella, més que un lloc per comprar, un punt de trobada. Un element que el consistori vol fer extensiu a tot el poble.
{{ comment.text }}