Canovelles i les Franqueses reclamen tanques, més il·luminació i un radar a la ronda Nord

Els alcaldes també constaten un increment del pas de camions de gran tonatge per la ronda Nord després de la prohibició al sud de Granollers

Els ajuntaments de Canovelles i de les Franqueses han reclamat al Servei Territorial de Carreteres de la Generalitat la instal·lació de tanques per separar la calçada de la vorera, la millora de l’enllumenat i mesures per reduir la velocitat al tram urbà de la ronda Nord (C-352) que els connecta entre ells i amb la C-17 i la C-60 a la Roca. Els alcaldes Emilio Cordero i Juan Antonio Corchado s’ha reunit aquest dijous amb responsables de Carreteres.

La trobada arriba després de l’accident mortal de l’agost on va morir una veïna de les Franqueses que anava amb patinet per la vorera i que va ser envestida per un turisme que s’hi va enfilar. Després del sinistre, els dos alcaldes ja van explicitar a EL 9 NOU la necessitat de fer millores en aquesta via.

Els alcaldes demanen proteccions per als vianants perquè hi hagi una barrera física entre la calçada i la vorera. En el cas de les Franqueses, l’Ajuntament ha proposat millores de seguretat per als passos de vianants que hi ha als extrems del carrer del Pont i que coincideixen amb les entrades i sortides de la ronda Nord. En el cas del costat est del carrer, s’han demanat canvis en els temps dels semàfors per diferenciar els d’entrada dels de sortida.

L’objectiu és donar més seguretat als vianants que han de travessar però també als conductors perquè es generen cues que arriben a la calçada principal de la C-352 en direcció a la C-17. Això ha provocat diversos accidents en aquest punt.

“Les mesures de seguretat són importants tant per vianants com per qui circula en vehicle i cal buscar solucions a curt termini”, ha dit l’alcalde de les Franqueses. “S’han d’establir mesures de seguretat en aquest punt d’entrada i sortida de la ronda a Can Calet. Els passos de vianants que hi ha en aquests punts són molt freqüentats i s’ha convertit en un punt perillós per la gran velocitat a què circulen els vehicles”, ha afegit Corchado que també destaca l’increment de persones que s’hi mouen a peu, en patinet o bicicleta per accedir als polígons propers dels dos municipis.

Radar de tram

Per reduir la velocitat, els alcaldes proposen un radar de tram entre la rotonda de la C-17 i la rotonda del carrer Indústria, a Canovelles. A banda, els ajuntaments també han fet notar un increment de pas de camions arran de la prohibició de circulació pel tram urbà de la ronda Sud, a Granollers. L’alcalde de Canovelles ha demanat buscar una solució conjunta a aquest fet, ja que cal descongestionar el trànsit a la zona.

Els ajuntaments recorden que la competència d’aquesta via és de la Generalitat. Amb tot, Canovelles ha recordat accions que ja ha fet per millorar la seguretat en aquesta via com la instal·lació de semàfors a les cruïlles amb l’avinguda Canovelles i amb el carrer Indústria o la instal·lació de fanals específics als passos de vianants per donar més seguretat a les persones a l’hora de travessar a peu la ronda en qualsevol dels punts senyalitzats. “Ara cal una actuació ferma per part de la Generalitat”, ha dit Cordero.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't