L’Ajuntament de Canovelles està enllestint la reforma de l’edifici històric de la casa consistorial que s’ha remodelat completament per fer-lo totalment accessible i per millorar-ne l’eficiència energètica. Les obres han representat una inversió d’uns 500.000 euros. Es preveu que, durant el mes de febrer, s’obri al públic.
L’actuació també millorarà l’atenció a la ciutadania amb una nova oficina d’atenció al ciutadà (OAC): es millora i s’amplien els punts d’atenció, s’incorpora un punt d’assistència per a tràmits digitals i s’habilita una nova zona d’espera. Ho ha detallat l’alcalde Emilio Cordero aquest dimecres en una visita a les obres acompanyat de tècnics municipals i de l’arquitecte responsable de l’obra, Tuomo Jauhiainen
A més, s’ha arribat a un acord amb la Diputació de Barcelona que hi traslladarà l’Oficina de Recaptació i Gestió Tributària (ORGT). Són uns tràmits que els veïns de Canovelles ara han de fer a Granollers perquè l’oficina que hi havia al poble va tancar fa uns anys. En un futur, i lligat a una nova ampliació que es vol tirar endavant, també es vol reservar un espai per a l’oficina del servei de distribució d’aigua.
Per eliminar les barreres arquitectòniques, s’ha fet una petita ampliació de l’edifici per poder instal·lar un ascensor i fer una nova escala com a eix principal de comunicacions de la zona oberta al públic. També s’ha fet un lavabo adaptat.
La renovació de les instal·lacions, que va començar al juny de 2021 i s’ha allargat més del previst inicialment, millora les condicions de treball del personal municipal. S’ha fet una aposta per crear espais de treball oberts i compartits. Això ha permès ampliar els punts de treball que hi havia fins ara. Per exemple, a l’àrea de Territori, que se situarà a la planta baixa, es passa de set punts de treball a 14. Això permet cobrir les necessitats de futurs llocs de treball.
La reforma ha reservat un espai per una nova sala per a les juntes de govern que també servirà per fer trobades amb grups de veïns o altres activitats que, fins ara, s’havien de fer a la sala de plens. Per ara, aquest espai serà ocupat pel personal de recursos humans i hisenda que, amb la nova ampliació que ja es treballa, passaran a la part del nou edifici que es construirà.
Nova ampliació
Aquesta nova ampliació es farà a la zona on hi havia l’antiga caseta del conserge del centre educatiu, que s’enderrocarà. Això permetrà construir un edifici de planta baixa i un pis -ampliable a dos- amb uns 80 metres quadrats de planta. Quedarà connectat amb les actuacions instal·lacions. Properament, l’Ajuntament convocarà un concurs públic per escollir l’equip d’arquitectes que redactarà el projecte i farà la direcció d’obra.
En aquesta nova fase, es preveu incorporar actuacions per millorar l’aïllament de la façana de tot l’edifici i altres accions com la instal·lació de plaques fotovoltaiques a la coberta.
Tota l’actuació s’ha fet pensant en generar espais polivalents i que puguin acollir altres usos en un futur, fins i tot, que no estiguin lligats a l’activitat administrativa.
{{ comment.text }}