Canovelles ultima la reforma de l’edifici històric de l’ajuntament

Està previst que l’activitat administrativa es traslladi de nou a l’edifici històric de l’ajuntament durant el mes de febrer

L’Ajuntament de Canovelles està enllestint la reforma de l’edifici històric de la casa consistorial que s’ha remodelat completament per fer-lo totalment accessible i per millorar-ne l’eficiència energètica. Les obres han representat una inversió d’uns 500.000 euros. Es preveu que, durant el mes de febrer, s’obri al públic.

L’actuació també millorarà l’atenció a la ciutadania amb una nova oficina d’atenció al ciutadà (OAC): es millora i s’amplien els punts d’atenció, s’incorpora un punt d’assistència per a tràmits digitals i s’habilita una nova zona d’espera. Ho ha detallat l’alcalde Emilio Cordero aquest dimecres en una visita a les obres acompanyat de tècnics municipals i de l’arquitecte responsable de l’obra, Tuomo Jauhiainen

A més, s’ha arribat a un acord amb la Diputació de Barcelona que hi traslladarà l’Oficina de Recaptació i Gestió Tributària (ORGT). Són uns tràmits que els veïns de Canovelles ara han de fer a Granollers perquè l’oficina que hi havia al poble va tancar fa uns anys. En un futur, i lligat a una nova ampliació que es vol tirar endavant, també es vol reservar un espai per a l’oficina del servei de distribució d’aigua.

La façana renovada amb la nova porta i els nous finestrals que milloren l'entrada de llum
La façana renovada amb la nova porta i els nous finestrals que milloren l’entrada de llum / Ferran Polo

Per eliminar les barreres arquitectòniques, s’ha fet una petita ampliació de l’edifici per poder instal·lar un ascensor i fer una nova escala com a eix principal de comunicacions de la zona oberta al públic. També s’ha fet un lavabo adaptat.

La renovació de les instal·lacions, que va començar al juny de 2021 i s’ha allargat més del previst inicialment, millora les condicions de treball del personal municipal. S’ha fet una aposta per crear espais de treball oberts i compartits. Això ha permès ampliar els punts de treball que hi havia fins ara. Per exemple, a l’àrea de Territori, que se situarà a la planta baixa, es passa de set punts de treball a 14. Això permet cobrir les necessitats de futurs llocs de treball.

La reforma ha reservat un espai per una nova sala per a les juntes de govern que també servirà per fer trobades amb grups de veïns o altres activitats que, fins ara, s’havien de fer a la sala de plens. Per ara, aquest espai serà ocupat pel personal de recursos humans i hisenda que, amb la nova ampliació que ja es treballa, passaran a la part del nou edifici que es construirà.

Nova ampliació

Aquesta nova ampliació es farà a la zona on hi havia l’antiga caseta del conserge del centre educatiu, que s’enderrocarà. Això permetrà construir un edifici de planta baixa i un pis -ampliable a dos- amb uns 80 metres quadrats de planta. Quedarà connectat amb les actuacions instal·lacions. Properament, l’Ajuntament convocarà un concurs públic per escollir l’equip d’arquitectes que redactarà el projecte i farà la direcció d’obra.

En aquesta nova fase, es preveu incorporar actuacions per millorar l’aïllament de la façana de tot l’edifici i altres accions com la instal·lació de plaques fotovoltaiques a la coberta.

Tota l’actuació s’ha fet pensant en generar espais polivalents i que puguin acollir altres usos en un futur, fins i tot, que no estiguin lligats a l’activitat administrativa.

LA PREGUNTA

Creu que la taxa d’alcoholèmia per poder conduir s’hauria de rebaixar?

En aquesta enquesta han votat 294 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't