L’Ajuntament de Cardedeu posarà sobre la taula la possibilitat de construir una tanca central de formigó que separi els dos sentits de circulació a tot el tram de la variant, des de la rotonda de l’enllaç amb l’AP-7 i la carretera de Santa Agnès fins a l’enllaç de Sanata, a Llinars.
L’alcalde, Enric Olivé, ho traslladarà a responsables de les àrees de projectes i obres i modernització del Departament de Territori en una trobada que tenen agendada per dilluns 16 de gener.
Per Olivé, el greuge que pot representar impedir els avançaments –ja estan prohibits a bona part del traçat de la variant– queda compensat “per la millora de seguretat, que és molta”. “La majoria dels accidents que hi ha a la variant són per xocs frontals”, recorda Olivé. Per això, “creiem que serà la solució”. Amb tot, es mostra receptiu a les propostes que puguin fer els tècnics de Territori.
Olivé recorda que ja s’està fent una actuació similar al tram de la C-35 entre Vilalba i Sant Celoni, on també s’ha eixamplat la calçada amb un tercer carril i s’han instal·lat separadors de formigó. També es va fer una intervenció similar al tram de la ronda Nord de Granollers entre els enllaços amb les carreteres de la Roca (C-1415c) i Cardedeu (C-251). En aquest cas, la calçada ja estava formada per dos carrils en direcció nord i un en direcció sud.
Després de l’accident del 18 de novembre on van morir tres dones, EL 9 NOU ja va recollir la voluntat de Cardedeu de parlar sobre la seguretat viària en aquest tram de la C-35 amb responsables de la conselleria de Territori.
Avinguda Rei en Jaume
En la trobada amb Territori, Olivé també posarà sobre la taula una possible cessió de la Generalitat a l’Ajuntament de la titularitat del tram urbà de la C-251, l’avinguda Rei en Jaume. “Ens agradaria molt que ens cedissin la carretera i creiem que ells també en tenen ganes”, diu Olivé.
Amb tot, considera que l’acord hauria d’anar acompanyat d’un compromís inversor per “posar al dia” aquesta via i introduir mesures per pacificar-la com ressalts. L’alcalde destaca que sent el titular de la via l’Ajuntament podria decidir qüestions com la situació dels passos de vianants que ara depenen de Territori.