Els treballs de repavimentació de l’avinguda de l’Estació del Nord i del tram del carrer Torras i Bages, entre la plaça de la Constitució i el carrer Ponent, han donat forma aquesta setmana al nou carril bici segregat que connectarà el centre de la ciutat amb l’estació de Granollers-Canovelles, de l’R3. Les obres van començar al novembre.
El repintat de la nova senyalització horitzontal ja permet veure l’espai reservat per a les bicicletes. De fet, dijous, algun ciclista ja el feia servir tot i que els operaris encara treballaven a la zona. Al sector de Torras i Bages, ja s’havien començat a instal·lar els pivots i peces de cautxú al paviment que separaran el vial per a bicicletes dels carrils per a vehicles.
Aquest és el tram de carril bici segregat més llarg que ha senyalitzat l’Ajuntament fins ara en una intervenció que no ha anat lligada a la reforma global d’un carrer –com va passar al tram nord del carrer Girona o passarà ara a l’avinguda Sant Esteve– i que implica la reducció de carrils de circulació per a vehicles.
Al tram de l’avinguda de l’Estació del Nord, entre el carrer Joanot Martorell i la rotonda del passeig de la Conca del Besòs, el carril bici passa pel costat sud de la calçada i és de doble direcció. Això ha comportat la supressió d’un dels quatre carrils de circulació. D’entrada a Granollers, s’accedeix ara amb un únic carril que es desdobla en dos abans d’arribar a la rotonda. De sortida, se surt amb un carril que passa a dos abans d’arribar al semàfor de la cruïlla amb el carrer Maria Palau, prop de l’institut Marta Estrada. Des de la rotonda del passeig de la conca del Besòs fins al final de l’itinerari segregat per a bicicletes, el carril bici es desdobla: al costat nord va en direcció Canovelles i al costat sud en direcció al centre, com els vehicles.
Al pont sobre el riu Congost, l’itinerari puja a la vorera i torna a la calçada a la rotonda de la plaça de la Constitució. A banda de repavimentar, per poder senyalitzar el carril bici s’han fet algunes modificacions a les cantonades de les voreres i illetes de la rotonda del passeig de la Conca del Besòs i de la plaça de la Constitució. També s’han mogut alguns passos de vianants i s’ha suprimit el semàfor que hi havia al capdamunt del carrer Girona, al pas davant del bar Dolce Vita, que s’ha desplaçat uns metres cap al nord.
La senyalització del carril bici ha comportat altres canvis: les parades de bus de la plaça de la Constitució i del carrer Torras i Bages s’han unificat damunt del pont sobre el riu Congost, que passarà de dos a un carril per sentit en part de la seva llargada, i de la parada del costat sud de l’avinguda de l’Estació del Nord, que s’ha mogut uns metres en direcció al centre de la ciutat. La parada de taxis de la plaça de la Constitució es trasllada a l’extrem sud del carrer Rafael Casanova.
“Suposarà un pas endavant per a la bici a la ciutat”
Per l’entitat Granollers Pedala, el nou carril “suposarà un pas endavant per a la bici a la ciutat”. Valoren el paper de connexió amb l’estació de l’R3 –on es preveu un nou aparcament segur per a bicis– i el futur itinerari cap a Lliçà d’Amunt. “Estem especialment satisfets que s’hagi fet a calçada reduint l’espai al cotxe”, diuen. Creuen, però, que a les rotondes s’hauria pogut fer un carril més continu reduint l’amplada de l’illa central, que no s’ha modificat.
A partir d’ara, aposten per “fer créixer la xarxa a la resta de la ciutat de forma més àgil, amb intervencions de reorganització de la calçada refent la senyalització horitzontal i vertical, i minimitzant els processos de reurbanització”.
{{ comment.text }}