QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Carril bici de generació espontània a Cardedeu

L’Ajuntament esborrarà una via ciclista senyalitzada per uns desconeguts al carrer Sant Josep Oriol

El 9 Nou
28/04/2025
Cardedeu

Un tram d’un centenar de metres del carrer Sant Josep Oriol de Cardedeu es va despertar dijous de la setmana passada amb un nou carril bici senyalitzat a la calçada. El pintat, però, no el va fer l’Ajuntament. Va anar a càrrec d’uns desconeguts en una acció que ningú que ha reivindicat.

“No sabem qui ha pogut ser”, confirma l’alcalde, Josep Quesada, que ha encarregat a la Policia Local que ho investigui i als serveis tècnics municipals i la brigada que fixin quina és la millor manera per esborrar-lo. “Per pintar un element d’aquest tipus cal autorització municipal”, recorda Quesada. “És la primera vegada que ens trobem amb alguna cosa així”, afegeix l’alcalde. També posa de manifest que la pintada “pot portar confusió”. De fet, des que es va senyalitzar, alguns vehicles que circulen pel carrer Sant Josep Oriol miren de no trepitjar-lo.

El carril que s’ha senyalitzat al paviment va des de la cruïlla amb Diagonal Esteller fins a tocar del parc dels Pinetons. Té doble sentit de circulació i inclou senyals de “cediu el pas” i uns logotips de bicicletes força matussers al llarg del seu recorregut. Les línies tampoc són del tot rectes. Tot apunta que es va pintar la nit de dimecres a dijous. “Dimecres al vespre ens diuen els veïns que no hi era”, explica Maria Vidal, membre de Cardedeu Vital, una entitat que fomenta la mobilitat amb bicicleta al municipi i que ha fet accions per reivindicar la xarxa de carrils bici al municipi, i que es desmarca de l’acció.

En l’anterior mandat, el govern municipal –aleshores amb ERC i la CUP– havia posat sobre la taula convertir el carrer Sant Josep Oriol en un carrer bici. És a dir, en un carrer on es permet el pas de bicicletes en tots dos sentits de circulació i aquestes conviuen amb els vehicles, que circulen en un únic sentit. Per facilitar el creuament, s’obren alguns espais entre les zones d’estacionament de vehicle.

És el mateix model que s’ha aplicat en un tram del carrer Torrent Llibre per connectar dos trams de carrils bici. “Està funcionant bé. Hi passen moltes bicicletes, per allà”, comenta Maria Vidal. Al carrer Sant Josep Oriol, la proposta va topar amb l’oposició dels veïns. La solució tampoc agradava a Cardedeu Vital. “El moviment real de bicicletes és al carrer Pau Casals, que és molt més ample”, diu Vidal. A més, aquí, un carril bici enllaçaria el de l’avinguda Vilamajor amb el parc Pompeu Fabra.

L’actual govern municipal (PSC, Junts i GpC) no contempla un carril bici al carrer Sant Josep Oriol. “És un carrer on ja hi ha molt poc trànsit de vehicles i on la convivència amb les bicicletes ja és possible tal com està. Les bicicletes hi poden circular correctament”, detalla l’alcalde.

LA PREGUNTA

Li agrada l’elecció de Lleó XIV com a nou papa?

En aquesta enquesta han votat 501 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't