Cauen un 50% les matrícules d’I2 de les llars d’infants privades

El sector qualifica de “competència deslleial” la gratuïtat de P2 a les escoles bressol públiques

Les llars d’infants privades del Vallès Oriental han patit aquest curs una davallada de gairebé el 50% de les matrícules d’I2. Ho afirma Mireia Bataller, portaveu de la plataforma Som Educació de Base i directora de les escoles bressol El Petit Príncep i La Cabana, totes dues de Granollers. El sector atribueix aquesta caiguda de la matriculació a la gratuïtat de l’antic P2 a les llars d’infants municipals, que va entrar en vigor a l’inici d’aquest curs i que la mateixa Bataller qualifica com a “competència deslleial” per part del Departament d’Educació de la Generalitat.

La portaveu de Som Educació de Base també considera “insuficient” l’ajut de 800 euros que la Generalitat ha ofert a les famílies que hagin optat per fer la matrícula d’I2 en un centre privat, i denuncia que a hores d’ara encara no s’han fet públiques les bases per optar a aquesta subvenció. “La quota educativa d’una llar d’infants privada ronda els 300 euros mensuals. L’ajut promès pel govern surt a 70 euros per mes. Per tant, es queda molt curt. Per si això fos poc, a aquestes alçades del curs encara no ha arribat ni sabem quan arribarà”, lamenta Bataller.

“Estem molt descontents amb la manca d’informació per part del Departament. Ens vam haver d’assabentar a través dels mitjans de comunicació de la gratuïtat de P2 al sector públic. I és molt gros que en ple mes de febrer encara no sapiguem com ni quan arribaran els ajuts promesos a les famílies. Si la Generalitat no ens abona aquests diners, nosaltres no els podem tornar als pares. I tampoc els podem descomptar de les quotes, perquè aleshores la nostra activitat no seria viable econòmicament”, afegeix.

En la mateixa línia s’expressa Núria Palau, directora de l’escola bressol Pinotxo, també de Granollers. “La Generalitat ha estat injusta amb el sector privat. Amb la gratuïtat d’I2 a la pública, s’està incentivant que les famílies no triïn el model educatiu dels seus fills en base a criteris pedagògics o de qualitat, sinó en funció d’un criteri econòmic. Caldria buscar un sistema que permetés equiparar la nostra oferta educativa amb la dels centres públics”, afirma.

Palau també considera insuficient la subvenció de 800 euros per a les matriculacions de P2 a les escoles privades. “És una ajuda, però molt petita. I el més greu és que les famílies no sàpiguen encara com l’han de demanar ni quan la podran percebre. Tot plegat genera molta incertesa, tant a les mateixes famílies com als centres”, afegeix.

El director dels Serveis Territorials d’Educació al Vallès Oriental i Maresme, Simó López Xirau, apunta que la convocatòria d’aquesta subvenció està condicionada per la firma dels pressupostos de la Generalitat, que es preveu per al mes vinent. “Un cop signats els pressupostos, es publicarà la convocatòria”, explica, i afirma que la gratuïtat d’I2 a la pública els permet “avançar la incorporació de molts infants al sistema educatiu, i també és un ajut per les famílies”.

El regidor d’Educació de l’Ajuntament de Granollers, Francesc Arolas, considera que la mesura suposa “un greuge comparatiu, perquè en uns centres hi accedeixes de forma gratuïta mentre que als altres has de pagar tota una quota”. El regidor s’ha reunit recentment amb representants del sector que li han traslladat el seu malestar.

Tant Bataller com Palau alerten que la davallada de les matrícules d’I2 al sector privat posa en perill la viabilitat econòmica de molts centres. “Algunes llars ja han hagut de tancar”, subratlla Bataller, citant exemples com els de les escoles bressol Gegants de Mollet i Petits Artistes de Cardedeu, que ho van fer l’estiu passat.

LA PREGUNTA

És bona idea que el Govern central creï una empresa pública per construir habitatge?

En aquesta enquesta han votat 51 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't