El Club Natació Granollers va reobrir aquest dilluns la piscina exterior, que estava tancada des del 10 d’octubre passat arran del conflicte entre el club i l’empresa Applus+ Energy. L’energètica va tallar el subministrament d’aigua calenta a la instal·lació esportiva per l’impagament de factures. L’Ajuntament va acordar injectar 200.000 euros al club per pagar part del deute amb Applus+ Energy.
Després de 42 dies, l’entitat ha pogut tornar a climatitzar la piscina exterior gràcies a la contractació d’una nova escomesa de gas natural amb l’empresa Naturgy. A més, la nova font de subministrament ha permès desactivar la caldera provisional que s’havia instal·lat a partir de les gestions fetes per l’Ajuntament. Va permetre reobrir la piscina interior i tornar a posar en funcionament les dutxes el 20 d’octubre. “La provisionalitat ha deixat de ser-hi”, certifica Eduard Escandell, president del CN Granollers.
A la vegada, el retorn a l’activitat de la piscina exterior –de 50 metres de llarg– permet al club tornar a acollir tots els entrenaments dels equips de waterpolo i natació artística i dels nedadors. Durant el darrer mes i mig, part dels esportistes d’aigua del club –al voltant de la meitat després de la reobertura de la piscina interior– han estat entrenant en altres instal·lacions com les de l’escola SEK, a la Garriga, o les del CN Caldes. També a la piscina de la Fundació Vallès Oriental (FVO).
Amb la piscina exterior oberta, es pot recuperar l’activitat competitiva. Per exemple, la dels equips de waterpolo que, d’acord amb els rivals, durant aquest temps han pogut intercanviar els partits que tenien a casa pels desplaçaments previstos en el calendari de competició.
Biomassa com a complement
En paral·lel, el CNG i l’Ajuntament treballen per poder connectar les piscines i la resta d’instal·lacions del club a la caldera de biomassa del costat de les pistes d’atletisme. Aquesta permet escalfar i subministrar aigua calenta a diversos equipaments de la zona. Per Escandell, seria una font de subsministrament “complementària”. També s’exploren altres propostes com la instal·lació de plaques fotovoltaiques per fer electricitat per a l’autoconsum.