El projecte de transformació de l’entorn de l’estació de Parets, a la línia R3, costarà uns 17,8 milions, més del previst inicialment. L’actuació preveu la cobertura d’un tram d’uns 100 metres de les vies, des del pont de l’avinguda Catalunya cap al sud. Al damunt, s’hi col·locarà el nou edifici de passatgers, des d’on es podrà accedir directament a les dues andanes amb ascensors.
També apareixerà una nova plaça i un aparcament amb unes 70 places per a turismes que s’afegiran a la quarantena de places de l’actual, que es mantindrà. L’actual estació s’enderrocarà i es faran canvis a la subestació elèctrica que hi ha per integrar-la millor a la zona.
Adif va presentar dimecres a la tarda el projecte als veïns en un acte que es va fer a la nova sala polivalent La Volta. El document, que es va començar a treballar l’any passat, està pràcticament tancat i està previst que quedi aprovat definitivament abans del mes de juny. Després, s’iniciarà el procés de licitació de les obres.
Segons va detallar Miguel Leor, director de projectes de la xarxa convencional d’Adif, les obres es preveu que comencin a principis de 2024 i duraran uns dos anys. “Tenim els terminis compromesos”, va celebrar Casandra García, primera tinent d’alcalde. Es desenvoluparan en paral·lel a les del desdoblament i seran compatibles amb l’ús diari de l’estació, tot i que mentre es treballi caldrà fer alguns canvis en l’accés a les andanes.
A l’entorn de l’estació, hi haurà canvis: una passarel·la connectarà l’avinguda d’Espanya amb la zona de cobertura de les vies per damunt del carrer Estació. Aquest vial quedarà pacificat i només hi podran circular autobusos i veïns per accedir als garatges. El mur del tram de cobertura es cobrirà amb vegetació per integrar-lo.
Des del carrer del Pont, també hi haurà una escales per facilitar l’accés a l’estació i millorar la permeabilitat a peu entre els dos costats de les vies. Les parades de bus de l’avinguda Catalunya es traslladaran davant de l’estació. Marc Sanglas, secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, va destacar el pas que es dona cap a una estació intermodal amb altres serveis de transport públic però també amb la bicicleta o el vehicle privat.
En l’acte, dues veïnes que viuen en habitatges situats a l’avinguda de l’Estació van demanar per les mesures previstes per protegir la intimitat dels immobles, que quedaran al mateix nivell que l’espai de la nova estació. Els tècnics van explicar que s’havia previst una tanca damunt del mur i que, en la fase d’execució d’obres, es podrien fer petits retocs per tenir-ho en compte.
L’obra es finança a partir d’un acord a tres bandes entre Adif, la Generalitat i l’Ajuntament. L’Estat aportarà el 60% dels recursos amb suport dels fons europeus. Les altres dues administracions cobriran el 40% restant a parts iguals.
{{ comment.text }}