QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Com viuen els usuaris els primers dies del tall de la línia R2 de rodalies?

Usuaris de Renfe de l’estació de Granollers-Centre expliquen la seva experiència els primers dies del tall per les obres de la Sagrera

El 9 Nou
25/09/2022
Granollers

El tall ferroviari a les línies R2 nord i R11 de rodalies per les obres de la futura estació intermodal de la Sagrera, a Barcelona, no afecta per igual a tots els usuaris. Una majoria denuncien els incovenients –més transbordaments, més temps de viatge o més aglomeracions als trens o les andanes– però també n’hi ha que admeten que no els genera cap gran trasbals. Fins i tot, algun dels que ha optat pels autobusos assegura que ara tarda menys.

“ABANS DEPENIA DE LES MEVES CAMES, ARA DEL METRO”

L’Íngrid, veïna de la Roca, agafa el tren per anar al centre de Barcelona. Abans del tall, feia el trajecte fins a Passeig de Gràcia i anava a peu cap a la feina, al carrer Consell de Cent. Ara baixa a Sant Andreu Comtal i s’encamina al metro fins a la parada d’Universitat. “Abans depenia de les meves cames, ara depenc del metro.” Aquests primers dies està invertint uns 30 minuts més per fer el desplaçament, tant d’anada com de tornada.

“MÉS QUE EL TEMPS, ÉS QUE ESTÀ MOLT PLE”

L’Hug, de Granollers, estudia a la zona de Palau Reial, a la part alta de la Diagonal. Fins ara, anava fins a Sants i agafava la L3 del metro fins al seu destí. Ara, ha de fer un doble transbordament de metro: de Sant Andreu a plaça Catalunya amb l’L1 i, aquí, canvia a l’L3. El principal inconvenient que troba són les aglomeracions, sobretot al metro. “Més que el temps, és que està molt ple”. Tant a l’estació de Sant Andreu Comtal, que “no engoleix” el volum de persones que baixa del tren. També el metro. “Arriba un moment que no hi entra ningú més. Has de deixar-lo marxar i esperar el següent.”

“FAIG UN TALLAT PER DEIXAR PASSAR LA GENTADA”

En Miquel, veí de l’Ametlla, treballa a la zona de Glòries. Normalment, anava fins a l’estació de Clot-Aragó, on agafava el metro. Ara, baixa a Sant Andreu Comtal i canvia al metro. “Vaig a fer un tallat per deixar passar la gentada que surt del tren”, explica el veí de l’Ametlla. “Arribo més o menys com abans”, explica. Fins ara, “el tallat el feia al Clot”. “M’ho esperava pitjor”, assegura, i explica que “a Sant Andreu Comtal sí que hi ha una mica d’enrenou per saber per quina via surt el tren”.

Un cartell a Granollers-Centre anuncia els canvis / Griselda Escrigas

“NO HI HA GAIRE DIFERÈNCIA”

L’Imma, de Granollers, ha optat pel servei de bus llançadora que els porta de Granollers-Centre fins a Sagrera-Meridiana. Li va bé per poder agafar l’L5 del metro. “No hi ha gairebé diferència de temps”, comenta aquesta usuària que, abans, arribava fins a Passeig de Gràcia. Valora que, dilluns, els autobusos els van deixar més lluny de Sagrera-Meridiana. “Ara ja paren més a prop.”

“EVITO LES HORES PUNTA”

En Carles, de Granollers, explica que evita “les hores punta” per no trobar-se amb tanta gent. Fa servir el bus llançadora entre Granollers i Sagrera-Meridiana. De pujada, depèn de l’hora. “Em va perfecte”, deia dimecres en arribar a Granollers a la tarda. Havia tardat uns 30 minuts.

“ES NOTA AL METRO. HI HA AGLOMERACIONS”

En Simó, de Granollers, baixa entre un o dos dies a Barcelona amb tren. Ha optat per baixar amb els busos llançadora però torna amb tren. Aquests dies ha tardat “20 o 30 minuts ben bé tant d’anada com de tornada”. Destaca l’increment de gent al metro. “Es nota que hi ha més aglomeració. Has de deixar passar un metro.”

“PER MI, ARA ÉS MÉS RÀPID”

La Daniela baixa tres dies a la setmana a Barcelona. Abans anava fins a Clot-Aragó i agafava el metro per anar cap a Poble Nou. Ara, fa servir l’autobús i, a Sagrera Meridiana, enllaça amb la línia vermella del metro fins a Urquinaona, on canvia a la groga fins a Poble Nou. “Per mi, és més ràpid que amb el tren.” Valora la fluïdesa de la sortida dels autobusos. “No has d’esperar”, indica.

“EM SEMBLA MOLT BÉ QUE EL BITLLET SERVEIXI PER AL METRO”

La Mercè també va i ve de Barcelona amb el servei de bus llançadora fins a la Sagrera, on agafa el metro fins a Diagonal (L5). “Va molt bé. Estic contenta. El temps de viatge és molt igual”, assegura. “Em sembla molt bé que el bitllet serveixi per al metro”, ressalta. Abans, feia el recorregut fins a Passeig de Gràcia. Ara, a Sagrera-Meridiana agafa el Metro fins a Diagonal.

“VAIG ESTAR TRES HORES PER ANAR DE L’AEROPORT A GRANOLLERS”

La Marife, de Granollers, tornava dimarts de Tenerife i es va trobar amb el tall de l’R2 que ha tallat la connexió directa entre el Vallès Oriental i l’Aeroport. “Vaig tardar tres hores a arribar a Granollers.” Va anar fins a Sants, va agafar un tren de la línia R4, va baixar a Montcada-Manresa i va fer el transbordament a peu fins a Montcada i Reixac per agafar l’R2 cap a Granollers. “La sort és que anava sense maleta!” “Tinc un vol a les 7 del matí i veig que hauré de canviar l’hora. Abans, amb el tren podies ser a aquesta hora a l’aeroport. Ara, no. He demanat quan costa un taxi i són uns 80 euros. Em surt més a compte canviar l’hora del vol.”

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 65 persones.