L’oficina de Correus i l’Ajuntament de l’Ametlla demanen més personal

Actualment hi ha tres treballadors a l’oficina per a tot el municipi quan fa uns anys n’eren sis

L’Oficina de Correus i l’Ajuntament de l’Ametlla han emès un comunicat conjunt on denuncien la situació actual de l’oficina al municipi. El text, redactat d’una banda per Pilar Garcia de Correus, i d’altra banda, per l’alcalde Jan Santaló, posa de manifest que el nombre de treballadors de la plantilla és “del tot insuficient per donar cobertura a les cinc zones del municipi amb eficiència”, segons es pot llegir al text publicat al web de l’Ajuntament.

Actualment, hi ha tres treballadors a l’oficina i el comunicat especifica que l’any 2005 en tenia sis. L’escrit fa referència a l’augment de població per reclamar més personal. “L’any 2005, quan l’Ametlla tenia 7.000 habitants, hi havia sis persones treballant a l’oficina de Correus. És a dir, una ràtio de 1.166 persones per carter o cartera. L’any 2010, amb l’esclat de la crisi economicofinancera, ja es va passar de sis a cinc carters i, actualment, amb gairebé 10.000 habitants, només n’hi ha tres, amb una nova ràtio d’uns 3.300 habitants per carter o cartera”, continua el comunicat. Santaló també apunta que l’estructura en barris disseminats de l’Ametlla, a més, pot complicar el servei.

L’alcalde explica que la principal demanda és un augment de personal i logística proporcional al volum de població del municipi. “Hi ha hagut baixes i jubilacions que no s’estan cobrint. En els propers dos anys, a més, es preveuen dues jubilacions. Si no ve ningú, només quedarà un treballador.”

L’equip de govern portarà a votació, en el ple ordinari del 27 de gener, una moció conjunta per reclamar a la direcció de Correus territorial i estatal una millor i més àgil gestió del personal. “Ara mateix hi ha una sensació d’impotència alta, però creiem que amb aquests passos pot haver-hi moviments”, afegeix Santaló. “De fet, sabem que podem demanar de fer una reunió amb ells per treballar aquesta qüestió. El primer moviment que hem cregut més important era el de la denúncia pública i conjunta”, acaba l’alcalde.

Per la seva banda, Correus ha fet saber a EL 9 NOU que “el servei està plenament garantit amb la qualitat demanada. L’activitat de la companyia s’està desenvolupant amb normalitat, adaptant-se en tot moment al seu volum i prenent les mesures organitzatives necessàries. Els actuals volums d’enviament s’estan gestionant amb el personal adequat i s’estan complint amb els terminis de qualitat i entrega compromesos amb els clients per a cada tipus de producte”, han explicat.

LA PREGUNTA

En el seu dia a dia utilitza alguna eina d’intel·ligència artificial?

En aquesta enquesta han votat 167 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't