QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Creu Roja promou el voluntariat als pobles de l’àrea de Granollers

Es tracta d’un dels objectius que s’han marcat els responsables de l’assemblea territorial

L’assemblea de la Creu Roja de Granollers, que inclou un total de 19 localitats de l’àrea de la capital del Vallès Oriental, es proposa augmentar la seva presència en els diferents municipis amb la captació de nous voluntaris. “Volem fer-nos presents a la comarca. Seria ideal que les accions que es facin en cada municipi es puguin portar a terme a través de persones voluntàries dels mateixos municipis i fer xarxa”, afirma la presidenta de l’assemblea de Granollers, Teresa Sorribas, que ha fet balanç de l’activitat de l’organització al llarg de l’any passat.

L’àrea de Granollers comprèn també Aiguafreda, Bigues i Riells, Canovelles, Cànoves i Samalús, Cardedeu, Figaró, l’Ametlla, la Garriga, la Roca, les Franqueses, Lliçà d’Amunt, Lliçà de Vall, Montmeló, Montornès, Santa Eulàlia de Ronçana, Tagamanent, Vallromanes i Vilanova.

La promoció del voluntariat i la captació de nous socis és un dels objectius que es marquen els responsables de Creu Roja de Granollers. També incrementar el coneixement i les relacions entre les persones voluntàries. “Aconseguir que es coneguin entre ells i fer més pinya”, diu Sorribas. Una de les eines per aconseguir-ho serà l’impuls de trobades de persones voluntàries dos o tres cops l’any, com la que es va fer l’any passat a Llinars i la que s’ha fet recentment a la Torre del Fanal de la Garriga.

Actualment, la Creu Roja de Granollers té unes 260 persones que fan voluntariat, de les quals al voltant d’un centenar tenen una dedicació més intensa en els diferents programes que impulsa l’entitat. Pel que fa als socis, actualment n’hi ha uns 6.000 que fan una aportació econòmica voluntària d’entre 15 i 20 euros mensuals. Sorribas admet que el nombre de socis està “una mica estancat” i per això un altre dels objectius és ampliar la base de socis, no només de persones particulars sinó també d’empreses que hi col·laboren. “Com a ONG, tenim ingressos de col·laboracions individuals, convenis amb les administracions i també rebem recursos de l’organització estatal de Creu Roja. Com més recursos tinguem més activitat podrem fer.” En aquest sentit, el balanç de l’activitat de l’any passat indica que el pressupost va ser d’1.949.000 euros.

En total, Creu Roja de Granollers va atendre l’any passat prop de 6.000 persones en diferents àmbits. Un dels principals va ser el de la inclusió social, donant suport a persones en risc de pobresa i exclusió social. Es va atendre un total de 1.364 persones, incloses 450 persones a les quals es va donar atenció social personalitzada, 458 a qui es van fer donacions d’aliments i articles d’higiene, 202 dones en dificultats socials a qui es va donar atenció, i 8 famílies en risc d’exclusió residencial. També es van atendre 94 persones en projectes d’atenció a la gent gran, 43 en el servei de dutxes, 60 en el de cobertura de les necessitats bàsiques, 27 en el de vestuari per a infants, i 5 en el de suport al retorn a l’escola.

En l’àmbit de l’ocupació es van acompanyar 167 persones en l’espai de recerca de feina, a 51 en activitats de capacitació per a l’ocupació i a 45 en mesures actives d’inserció per a persones destinatàries de la Renda Garantida de Ciutadania.

En l’àmbit de la salut es van atendre prop de 4.000 persones entre atenció a la gestió de malalties (3.242), atenció a persones amb estils de vida no saludables (688) o ajudes de farmàcia (49). I l’atenció a sol·licitants de protecció internacional i persones migrants en trànsit va arribar a 524 persones. Les campanyes d’atenció a joves i infants, com la de joguines, va arribar a 94 persones.

Teresa Sorribas apunta que creix el nombre de persones que demanen atenció directa. “Són persones que truquen a la porta amb necessitats concretes, fem un estudi de la seva situació i les ajudem”. I també “les que venen a preguntar per un lloc on poder dormir”. En aquest sentit, Sorribas explica que Creu Roja treballa en coordinació amb els Serveis Socials.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?