Les obres per desplaçar l’eix de la C-17 al tram proper a la masia de Can Volart, a Parets, provoquen des de dilluns retencions en tots dos sentits que s’allarguen des de les 7 del matí i fins a les 9 del vespre, segons dades aportades pel Servei Català de Trànsit a EL 9 NOU.
Els treballs tallen un carril per sentit –en queden dos d’oberts– i generen entre 1 i 2 quilòmetres de trànsit lent o retencions més compactes –en funció de l’hora del dia– en tots dos sentits. A l’hora punta del matí i de la tarda, també hi ha afectacions al branc d’enllaç de les autopistes AP-7 i C-33 en direcció a la C-17 i, fins i tot, al tronc central de l’AP-7 a la zona del viaducte de Mollet. L’actuació està relacionada amb l’ampliació de la calçada de la C-17 fins a tres carrils per sentit. La restricció dels carrils s’aplica durant les 24 hores del dia.
Segons han detallat fonts del Departament de Territori a EL 9 NOU, l’actuació –i, per tant, l’afectació al trànsit– s’allargarà fins divendres de la setmana que ve. Es tracta d’“una fase significativa” de les obres per eixamplar la calçada de la C-17 en sentit nord des de Parets fins a Granollers. Tota l’obra del tercer carril acabarà la propera tardor.
Els treballs consisteixen en l’enderroc de la mitjana central de formigó des de l’extrem sud de l’àmbit de l’obra, a l’entorn de les naus de l’empresa Freudenberg, fins a l’altura de les naus d’Idilia, passat l’enllaç amb la carretera Interpolar (C-35). Després, s’ha de construir la nova barrera, que es desplaça lleugerament cap a l’oest, cap al costat del nucli urbà de Parets.
El moviment de l’eix de la carretera es va dibuixar per salvar de l’enderroc la masia de Can Volart, com va demanar l’Ajuntament de Parets quan es va redactar el projecte d’ampliació a tres carrils. Inicialment, es va contemplar tirar a terra aquest edifici històric. Finalment, però, els tècnics van trobar aquesta solució. Per fer-la possible, ja es va preveure un sobreample de la calçada en sentit sud que es va construir en el moment de fer la primera part de l’obra.
Els treballs mantenen oberts dos carrils per sentit però tallen el carril ràpid de cada calçada, el més proper als separadors de formigó. En sentit nord, per mantenir els dos carrils oberts, s’ha obert al trànsit l’eixamplament del tercer, que ja està executat fins a l’empresa Idilia. D’aquesta manera, el carril que apareix amb la incorporació des de l’AP-7 i la C-33 ja no acaba a l’enllaç amb la C-35. Segueix uns metres més al nord.
En els primers dies, es va detectar que els usuaris habituals no el feien servir i s’incorporaven al carril lent del tronc central. S’espera que, amb el pas dels dies, els conductors coneguin la nova configuració de la via i utilitzin més el nou carril i redueixin així les cues. A més, des de Territori s’ha apostat per reforçar la senyalització d’aquest nou carril en direcció nord.
A l’entorn de la C-17 a Can Volart, també hi ha projectada una nova passera per a vianants i ciclistes. Tot plegat, forma part del projecte de millora de l’entorn de la C-17 entre Parets i Granollers.
Més restriccions a partir del 7 d’agost a la zona de Granollers
Segons Territori, l’actuació s’ha situat en aquests 15 dies perquè, a partir del 7 d’agost, hi ha programada una altra obra que també afectarà la circulació de vehicles a l’eix de la C-17. En concret, en sentit Vic, es preveu tallar el carril lent de la C-17, passat l’enllaç de Granollers al Coll de la Manya per fer la reparació d’una part del ferm que està malmès perquè s’hi ha detectat una esquerda.
Segons detallen fons de Territori, l’actuació s’ha plantejat en tres fases per minimitzar les afectacions al trànsit; una primera ja es va fer durant l’execució del nou pas inferior de la C-17 per accedir al polígon de Can Montcau. A partir del 7 d’agost, s’executarà la segona part, que, per amplada, només es pot fer amb el tall del carril lent –el de la dreta– la calçada en direcció nord.
Aquesta part durarà tres setmanes i s’ha programat a l’agost quan hi ha menys trànsit. I més endavant, hi haurà una altra fase, aprofitant els nous carrils que s’estan executant en aquest àmbit a cavall dels termes de Granollers i Lliçà d’Amunt per reduir les afectacions.