QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

La Diputació declara caducat el projecte de millora de la carretera de Corró d’Amunt

La declaració de caducitat es basa en un informe de la gerència de Serveis d’Infraestuctures viàries i Mobilitat de la Diputació que fa una cronologia del procés

L’àrea d’Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona ha declarat la caducitat del projecte d’ampliació del tram entre Corró d’Avall i Corró d’Amunt de la carretera BV-5151 que s’havia aprovat a finals de l’any 2022 amb un pressupost d’uns 3,5 milions.

Segons ha pogut saber EL 9 NOU, el 22 de desembre de l’any passat va finalitzar el termini legal sense que se n’hagués fet l’aprovació definitiva; el 9 de febrer, l’oficina tècnica de l’àrea va emetre un informe i ho va comunicar el 17 de maig. La decisió definitiva la va ratificar, a principis de juny, l’àrea d’Infraestructures i Territori.

La declaració de caducitat es basa en un informe de la gerència de Serveis d’Infraestuctures viàries i Mobilitat de la Diputació que fa una cronologia del procés. El projecte constructiu es va aprovar el 27 d’octubre de 2022 i preveia l’eixamplament del tram d’uns 4,2 quilòmetres entre la sortida de Corró d’Avall i el nucli de Corró d’Amunt. A més d’ampliar la calçada, es preveia reduir el radi d’alguns revolts per millorar-ne la seguretat. Segons l’informe de la Diputació, a petició de l’Ajuntament, es va incorporar la previsió d’eixamplar la plataforma per tal d’encabir-hi un futur itinerari per a vianants i bicicletes de tres metres d’amplada al marge dret en direcció a Corró d’Amunt.

Al desembre de l’any 2022 ja es va fer palesa l’oposició de molts veïns, propietaris i entitats, com Unió de Pagesos i Salvem Corró d’Amunt, per l’impacte que tindria en els camps de conreu. El malestar es va posar en relleu en una reunió el 20 de desembre al Centre Cultural de Marata. Apuntaven que l’ampliació no milloraria la seguretat i qüestionaven l’itinerari per a vianants i ciclistes perquè la xarxa de camins ja permet aquests desplaçaments. A més, hi afegien que la tanca de separació de l’itinerari i la calçada dificultaria les maniobres dels vehicles agrícoles i el pas de la fauna salvatge.

En total, l’ampliació havia d’afectar 125 parcel·les al voltant de la carretera. En el termini d’informació pública es van registrar múltiples al·legacions, moltes duplicades, que es van acabar resumint en 21. Segons l’informe de la gerència de Serveis d’Infraestructures viàries i Mobilitat de la Diputació, aquestes al·legacions no es van respondre per manca de posició al respecte de l’Ajuntament. L’informe afegeix que, de tot plegat, se n’ha informat el govern municipal actual, que va expressar que no coneixia la situació i es va comprometre a fer una nova reunió quan tingués una opinió consensuada al respecte.

En el ple de l’Ajuntament de dijous passat, l’exalcalde i regidor del grup de Junts, Francesc Colomé, va acusar el govern actual (PSC-Imagina-ERC i Sumem per les Franqueses) d’haver deixat perdre els diners de la Diputació per finançar el projecte.

En el mateix ple, l’alcalde, Juan Antonio Corchado, va negar amb rotunditat que s’haguessin perdut els diners. “No hem perdut res. Primer perquè tenim el compromís del diputat de Mobilitat i Infraestructures”, va dir. I també va negar que l’Ajuntament no respongués a les al·legacions. “No és que no es responguessin. Les al·legacions les van fer veïns i veïnes i algú de la casa els va dir que no era el moment de respondre-les”.

I afegia que el nou govern municipal va demanar a la Diputació que reconsiderés el projecte. “El que vam dir a la Diputació és que consideressin que potser, després d’escoltar els veïns i veïnes, el que es volia fer era massa distorsionat amb el territori i que potser no tocava un carril bici de tres metres d’amplada perquè representava prendre espais als propietaris, uns espais que actualment, alguns, tenen conreats”.

Corchado assegura que té el compromís de la Diputació “de preservar aquests diners” i afegeix: “Aquest projecte el volem fer amb els veïns i veïnes perquè no és un projecte del govern sinó consensuat amb Corró d’Amunt, Marata i amb la gent que toca de Corró d’Avall”. I, dirigint-se a Colomé, deia: “Aquest govern no ha perdut aquests diners i vostè, com a diputat, aixecarà la mà quan li toqui votar aquest nou pressupost que tindrem”.

I en declaracions a EL 9 NOU, l’alcalde ha afirmat: “Quan vam arribar al govern, el projecte ja estava caducat. Tenim el compromís del diputat de Mobilitat i Infraestructures, Pere Pons. A l’octubre ens reunirem amb el diputat per traslladar-li les inquietuds dels veïns i les modificacions que caldria fer al projecte, com per exemple reduir l’amplada del carril bici, que no cal que tingui tres mestres com es preveia, i respectant al màxim el territori de Corró d’Amunt i Marata. Abans, al setembre, farem una reunió amb els veïns per recollir les seves aportacions”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 144 persones.