QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Una dona mor després de caure en ensopegar amb una vorera aixecada a la Garriga

Els fets van passar dimarts de la setmana passada. L’Ajuntament ha posat tanques a l’entorn de l’escocell d’un arbre on van passar els fets

El 9 Nou
16/06/2024
La Garriga

Una dona de 79 anys i veïna de la Garriga va morir hores després d’ensopegar amb una rajola aixecada d’una vorera de la carretera de Vic que la va fer caure i patir un fort cop al cap. Els fets van passar dimarts de la setmana passada cap a 2/4 de 2 de la tarda quan la dona es dirigia, acompanyada pel seu marit, cap a la parada d’autobús –anaven a agafar el Sagalés perquè tenia una visita a l’Hospital de Granollers– que hi ha a la mateixa carretera de Vic, a pocs metres d’on va tenir l’accident i d’on vivia. La rajola és al perímetre de l’escocell d’un arbre.

La família presentarà una reclamació per la via administrativa a l’Ajuntament perquè entenen que el mal estat de la vorera va provocar la caiguda de la dona i les lesions que li van acabar causant la mort. Estan recollint tota la informació necessària per presentar la petició via instància en els propers dies.

En la caiguda, la dona va picar amb el cap contra el terra però no va perdre el coneixement. La veïna va ser atesa de seguida perquè va donar la casualitat que, just en aquell moment, passava per aquest punt –és el tram urbà de l’antiga N-152, al sector nord del nucli urbà– una ambulància que es va aturar per auxiliar-la. La mateixa ambulància la va traslladar, sense que perdés el coneixement, fins a l’Hospital General de Granollers, detallen fonts de la família Castillo Marcó.

La dona va arribar a parlar amb un dels seus fills després que el marit li truqués per explicar-li què havia passat i que anaven cap a urgències. Després d’arribar a l’hospital i quan anaven a fer-li un TAC, la dona va entrar en coma. Poc després de la mitjanit de dimarts a dimecres, una desena d’hores després de la caiguda, va acabar morint al mateix hospital.

La família responsabilitza de la caiguda “el poc tram de vorera que hi ha” i el fet que “està en molt mal estat”, recullen en una carta que es publica a EL 9 NOU de divendres. “Ens ha provocat una gran pèrdua i un trasbals a tota la família”, afegeixen en el text, on detallen que, en poques hores, es va netejar la taca de sang que va quedar al paviment i es pregunten “quan pensa l’Ajuntament arreglar les voreres del poble”. “Aquestes taques no s’esborren, queden en el cor de la família i en la consciència dels gestors públics”, diuen.

A preguntes d’EL 9 NOU, fonts municipals han declinat parlar del tema “per respecte a la família”. “Des de l’equip de govern ja s’ha parlat amb la família.” Els afectats asseguren que no han tingut cap contacte amb els responsables municipals més enllà de la trucada d’un treballador pel vincle personal d’aquest amb la família, explica Pere Castillo, fill de la dona morta. L

’endemà dels fets, Castillo explica que va trucar a la Policia Local –el dia abans no hi van intervenir per la ràpida presència dels sanitaris– per “denunciar el mal estat de la vorera” on hi va haver l’accident. “Em van dir que això ho havia de dir a Urbanisme. No em vaig molestar ni a anar a l’Ajuntament. Ha mort una persona, això no és per posar una queixa a urbanisme.” Aquests dies, l’Ajuntament ha posat tanques a tot el perímetre de l’escocell on es va produir la caiguda.

La reclamació de la família es fa d’acord amb el varem d’accidents de circulació i amb la gravetat dels fets, que han acabat amb la mort d’una persona. En cas que la resposta de l’Ajuntament a la petició d’indemnització sigui negativa, es podrà presentar un recurs o bé, directament, posar una demanda contra la resolució a un jutjat contenciós administratiu.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 51 persones.