QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El segon tall per desdoblar l’R3 s’allargarà entre 10 i 12 mesos

Per iniciar el tall, s’esperarà que s’acabin les obres del corredor del Mediterrani a Roda de Barà que afecten les connexions entre Barcelona i Tarragona

El segon tall per tirar endavant les obres per desdoblar l’R3 entre les estacions de Parets i la Garriga comportarà un tall del trànsit ferroviari d’entre 10 i 12 mesos. Segons ha pogut confirmar EL 9 NOU, és el període de temps que s’ha posat sobre la taula en els contactes que Adif, Renfe, la Generalitat i els ajuntaments afectats han començat a mantenir per dissenyar el pla alternatiu de transport que s’haurà d’activar per donar servei als passatgers de l’R3.

Fonts d’Adif –que és qui executa les obres– consultades per EL 9 NOU recorden que, per ara, no han detallat cap calendari concret ni per a l’inici ni per a la durada d’aquests treballs per acabar de desdoblar les vies entre Parets i la Garriga.

El segon tall està previst que es faci a partir del segon trimestre d’aquest 2025 perquè s’esperarà que s’aixequin els talls actuals que afecten diverses línies que connecten Barcelona amb el camp de Tarragona per les obres del corredor del Mediterrani a Roda de Berà.

Ja s’havia alertat que el segon tall seria més llarg que el primer, que no va arribar a quatre mesos i es va fer entre octubre de 2023 i el primer cap de setmana de febrer de 2024. El treball entre Adif, Renfe, la Generalitat i els ajuntaments haurà de concretar quin tram es deixa sense servei ferroviari.

A diferència del primer, l’estació de la Garriga podrà ser capçalera del tram nord de la línia. Amb tot, tot apunta que es continuarà apostant per l’estació de Centelles com a principal punt d’intercanvi dels passatgers entre les estacions d’Osona i Barcelona. És així perquè l’accés amb autobús és més senzill que a l’estació de la Garriga, on no hi ha espai per aparcar-los i els carrers d’accés són més estrets.

Aquests mesos de tall hauran de servir per donar l’empenta definitiva als treballs de construcció de la doble via en un tram de 17,1 quilòmetres que separa les estacions de Parets i la Garriga. Durant el primer tall, es va fer l’adequació de les instal·lacions ferroviàries a l’entorn de les estacions, la supressió de passos a nivell i les lloses de les estructures dels nous viaductes que s’han d’aixecar. Actualment, en la majoria de punts de la línia on s’haurien de fer treballs de desdoblament no s’hi veuen operaris treballant.

Inicialment, es va preveure el segon tall per l’estiu de 2024 però es va endarrerir, primer, fins a la tardor de l’any passat i, finalment, es va acabar passant per la primavera o estiu d’aquest 2025.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?