La Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública de Cardedeu va reunir dimecres de la setmana passada una seixantena de veïns i veïnes en una assemblea oberta per posar al dia la ciutadania sobre l’estat actual del Centre d’Atenció Primària (CAP) Can Borràs i les accions realitzades des de la seva creació, informa Ignasi Abad
D’aleshores ençà, s’ha estat treballant de manera constant per revertir la precarietat del servei. Actualment, han aconseguit tenir una col·laboració estable amb la direcció del centre i reunions periòdiques amb responsables de l’Institut Català de la Salut (ICS), del Servei Català de la Salut (CatSalut) i amb representants de l’Ajuntament.
Durant l’acte, celebrat a la sala Eureka, les membres de la Plataforma Beatriz Saro i Laura Pedró van explicar les fites assolides: poder comptar amb, com a mínim, els 12 metges que demanaven quan es va formar la plataforma. Van destacar també la importància de mantenir la pressió ciutadana i van exposar les dades de les 882 enquestes fetes a la ciutadania sobre la qualitat del centre de salut.
Per aportar una visió més tècnica, també hi va participar la directora del CAP, Gemma Mota. Mota va compartir dades que apunten a una millora progressiva de la situació. Segons va explicar, avui dia compten amb 13,5 metges i l’equip multidisciplinari actual del centre està format per 53 professionals, dels quals un 60% s’ha incorporat durant l’últim any. Va remarcar els avenços en l’organització interna, en l’atenció pediàtrica i en la comunicació amb la ciutadania.
La directora va reconèixer que encara hi ha reptes pendents, però va voler valorar els esforços realitzats per la Plataforma i per la ciutadania per haver consolidat un model d’atenció primària de qualitat. “Vam agafar la direcció en un moment complicat, era un gran repte i, actualment, estem contents perquè tenim tota la plantilla disponible”, deia Mota.
L’assemblea va finalitzar amb un torn obert de preguntes que va permetre als assistents compartir inquietuds i propostes, i reconèixer la feina feta. L’espai de diàleg va afavorir una participació activa per part del veïnat, que va mostrar interès per conèixer de prop les accions que s’han dut a terme i les perspectives de futur.
L’acte també va ser una oportunitat per exposar dades concretes sobre l’evolució del servei d’atenció primària a Cardedeu. Es van presentar millores rellevants en la qualitat assistencial, els tipus de visites, l’atenció que ofereix el personal administratiu i la reducció dels temps d’espera. La voluntat de transparència i de fer partícip la ciutadania en el seguiment d’aquests avenços va reforçar el compromís col·lectiu amb una sanitat pública, accessible i eficient.
{{ comment.text }}