L’Equip d’Atenció Primària de la Garriga ha dissenyat un projecte per promoure l’autoestima i els estils de vida saludable entre l’alumnat de sisè de primària. Les sessions les han impartit en vuit centres de la Garriga, l’Ametlla i Aiguafreda. “El projecte ha constat de tres sessions amb diferents professionals. La primera la vam fer amb una nutricionista i les altres dues amb una psicòloga”, explica Núria Rosell, cap d’estudis de l’escola Els Pinetons de la Garriga.
Sobretot, es van tractar temes d’alimentació saludable, bellesa i autoestima. “En fem una valoració molt positiva perquè els alumnes van poder reflexionar sobre la bellesa que veuen a la televisió o a les xarxes i com això els afecta”.
Les classes de cada centre van disposar de tres trobades d’una hora per parlar i compartir experiències. “Ens ha semblat molt interessant i agraïm que ens hagin contactat des del CAP. Des de l’escola són missatges que compartim i que difonem, però està molt bé que els alumnes vegin que també són promoguts per professionals sanitaris”.
La necessitat d’elaborar aquest projecte va néixer a les reunions del grup motor de salut jove de la Garriga, format també per representants de l’Ajuntament i associacions del municipi. L’objectiu és donar eines als infants per combatre la baixa autoestima, ja que està estretament lligada als trastorns de conducta alimentària.
A les aules s’ha treballat la consciència crítica davant els cànons de bellesa que es transmeten als mitjans de comunicació o a les xarxes. “Els van ensenyar diferents anuncis i com els retoquen; i els van plantejar què pensem que és bellesa i què no. Els mateixos alumnes van fer reflexions interessants. Tenen molt clar què és la bellesa social i que hem de valorar sempre la bellesa interior”, comenta Rosell.
El projecte del CAP de la Garriga no ha acabat aquí. També ha inclòs un taller formatiu per a les famílies de l’alumnat. L’objectiu d’aquestes trobades ha estat donar eines als pares i mares per reconèixer símptomes i comportaments que poden derivar en trastorns de conducta alimentària. Les eines i estratègies facilitades volen ajudar els joves a desenvolupar habilitats de pensament crític i potenciar la seva autoestima més enllà de la seva aparença física.
“Si els professionals de la sanitat ho volen tornar a fer, nosaltres repetirem; perquè tot suma en aquestes edats”, diu Rosell.
{{ comment.text }}