El consell de ministres ha autoritzat aquest dimarts al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a finançar amb 250 milions d’euros les obres de millora de la connectivitat de les autopistes AP-2 i AP-7.
Segons van pactar el govern espanyol i la Generalitat, els treballs se centraran en la millora dels enllaços existents i les seves connexions per augmentar la capacitat, i en la construcció de nous enllaços per millorar l’accessibilitat i els vincles amb la resta de la xarxa viària. Al tram del Vallès de l’AP-7, es preveu intervenir als enllaços de la Roca -on connecta amb la C-60- i de Parets i l’ampliació de la plataforma entre Montornès i Mollet. També hi ha prevista una nova connexió a l’altura de la Batllòria, a Sant Celoni, al límit amb la Selva.
L’aprovació d’aquest finançament és un pas més en la tramitació administrativa i econòmica del conveni pactat amb la Generalitat a principis de febrer, que permetrà que sigui el propi govern català qui executi les obres.
Fora del Vallès Oriental, les obres inclouen els enllaços de Girona Nord, de Girona sud, la C-35 a Maçanet de la Selva, l’enllaç B-30-C-58-N-150, la millora de la B-30 a l’altura de Cerdanyola del Vallès i l’enllaç de Vilafranca del Penedès centre.
A més, també es preveu la construcció de nous enllaços que milloraran la connexió de la xarxa viària catalana: a banda del de Sant Celoni/ l’Obaga, hi ha el de Banyeres del Penedès, un a la C-51 al Vendrell, un Castelldans, un a la T-315 a Bellissens, un a Masdenverge i un altre entre la connexió B-40 i la C-55 a Abrera i Olesa de Montserrat. L’executiu català redactarà els estudis i projectes d’aquestes actuacions i executarà les obres.
{{ comment.text }}