QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El govern fa 40 actuacions per afavorir la mobilitat sostenible al corredor Besòs-Congost-Mogent

S’evitarà l’emissió de 5.500 tones de CO2, 31 tones d’òxids de nitrogen i 1,5 de partícules PM10 en 5 anys

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té previst finalitzar el darrer trimestre del 2025 el Projecte pilot de mesures ambientals per la mobilitat laboral al corredor Besòs-Congost-Mogent. Executat per l’ATM de Barcelona i amb un pressupost d’1,67 milions d’euros, el projecte inclou una quarantena d’actuacions per millorar la qualitat de l’aire, afavorir el canvi modal i promoure la mobilitat activa i intermodal.

Les mesures aplicades permetran tant reduir els gasos amb efecte d’hivernacle com la contaminació atmosfèrica, evitant l’emissió d’unes 5.500 tones de CO2eq, 30,8 tones d’òxids de nitrogen (NOx) i 1,5 tones de partícules PM10 en els pròxims cinc anys.

El projecte, iniciat l’any 2020, s’ha finançat amb recursos del Fons per a la protecció de l’ambient atmosfèric, que es nodreix dels impostos ambientals sobre les emissions contaminants i de les sancions per incompliments de la normativa de qualitat de l’aire. Aquest fons el gestiona la Direcció General de Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental.

Entre les mesures implementades hi ha l’electrificació de línies d’autobús, la instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, el foment de l’ús de la bicicleta amb la instal·lació d’aparcaments a polígons i estacions de tren o el foment de la mobilitat elèctrica i compartida, entre d’altres.

Per fomentar la mobilitat activa, s’ha fet actuacions a:

-Montmeló: bicitancat a l’estació de tren, carrils bici al Vial del Congost i a la Verneda del Congost, conjuntament amb la millora de la seguretat viària.

-Martorelles: adequació de l’itinerari a peu entre el polígon i el nucli urbà, inici d’un carril bici al PAE i bicitancat (en procés).

-Granollers: millora de passos de vianants a polígons industrials, bicitancat a l’estació ferroviària de Granollers-Canovelles (pendent de posar en servei) i marquesines de transport públic (en procés).

-La Llagosta: bicitancat a l’estació de tren.

-Santa Perpètua de Mogoda: millora de la connexió en modes no motoritzats cap a Mollet.

-Montornès del Vallès: carril bici a la zona industrial.

-Mollet: connexió ciclable i bicitancat a l’estació de Mollet-Santa Rosa (en procés).

En l’àmbit de la mobilitat en transport públic, el projecte ha inclòs.

-Mollet del Vallès, Parets del Vallès, Lliçà de Vall i Granollers: electrificació de la línia de bus Mollet–Granollers amb tres vehicles elèctrics nous.

-Santa Eulàlia de Ronçana: adequació de l’aparcament d’enllaç e7 amb pèrgola fotovoltaica i punts de recàrrega.

-Lliçà d’Amunt: aparcament vinculat a una nova parada de bus (finalització en els propers mesos).

-Cardedeu: gestió digital de l’estacionament pels usuaris del transport públic del Park&Ride de l’estació.

-Les Franqueses del Vallès: gestió digital de l’estacionament per als usuaris del transport del Park&Ride de l’estació i priorització semafòrica a la carretera de Ribes.

-Granollers: priorització semafòrica a l’estació d’autobusos.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?