El servei de transport alternatiu per carretera pel macrotall de l’R3 de Rodalies ha arrencat puntualment a les 6 del matí a la Garriga, amb busos directes que connecten, cada hora, el municipi vallesà amb Barcelona.
Des de l’Ajuntament, però, mostres “preocupació” per les freqüències en hores punta. L’alcaldessa, Meritxell Budó, s’ha traslladat fins a la parada de bus habilitada per reclamar busos directes cada 30 minuts: “No pot ser que n’hi hagi cada hora perquè molta gent ha d’alterar la vida familiar”. L’alcaldessa recorda que la conciliació a primera hora del matí és “complicada”.
Així ho han viscut també molts usuaris mentre feien cua per pujar a algun dels autobusos que anaven arribant a la parada ubicada davant l’aparcament de la Sínia, a uns deu minuts a peu de l’estació de Rodalies. “Segur que d’una manera o altra ens afectarà als horaris”, ha alertat en Jordi
Aquest viatger ha explicat que fa set anys que és usuari de Rodalies i celebra que s’hi facin obres de millora, malgrat els entrebancs durant els pròxims mesos. “En set anys potser he arribat a l’hora tres o quatre dies, així que per dolent que sigui això, suposo que serà molt millor”, ha etzibat.

El fet que els busos directes surtin cada hora i no cada 30 minuts, però, no el satisfà: “Avui he matinat igual, però a la tarda arribaré a casa molt més tard”. L’Eulàlia, una altra usuària, ha recordat que en l’anterior tall de la línia, el 2023, hi va haver més freqüències que ara, quan hi ha “menys horaris directes”.
La dona viatja fins a Barcelona i estava acostumada a agafar el tren de dos quarts de set. Ara ha de decidir entre “arriscar-se” i agafar el bus de les set o llevar-se més aviat per agafar el de les sis. “Avui és el primer dia i no sé a quina hora arribaré”, ha explicat. “És molt difícil, no m’agrada”, ha afegit en Miloud, un altre usuari.
Tampoc comparteixen les freqüències establertes en Marc i en Ryan, dos joves que van als instituts de Parets del Vallès i Granollers que han hagut de matinar més del que era habitual per no fer tard a classe. “Sortim abans i també arribarem més tard quan pleguem”, s’ha queixat en Marc.
La Júlia, una altra jove del poble també ha matinat més aquest dilluns del que ho feia la setmana passada per no fer tard. Ha agafat el bus de les set del matí per ser a Barcelona a dos quarts de nou. “Ja sé que arribaré molt abans, però prefereixo això que arribar tard. M’hi hauré d’acostumar per nassos”.
Un servei amb parades i sense línia ordinària
A banda del servei de busos directes per suplir la falta de trens, per la Garriga i passen altres dos serveis de transport per carretera. L’un provinent de Centelles i amb parades fins a Mollet del Vallès abans d’enllaçar amb Barcelona, que passa cada 30 minuts.
L’altre és el servei de bus interurbà que connecta el municipi amb Granollers. Els usuaris que opten per aquest servei per arribar fins a Barcelona haurien de fer transbordament a la capital vallesana i pujar a un altre autobús per completar el seu trajecte, ja que no existeix un servei ordinari des de La Garriga.
Per tot plegat, l’alcaldessa de La Garriga, Meritxell Budó, insisteix en la necessitat de millorar les freqüències del pas del servei alternatiu de Rodalies. Com han denunciat els usuaris, si no s’agafa el tren a les hores en punt “no hi ha manera d’anar a Barcelona”, ha reiterat Budó.