QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El servei de bus alternatiu a Granollers pel tall de l’R3 arrenca amb petits desajustos i la resignació dels usuaris

Entre les cinc i les sis del matí, dels sis vehicles previstos només n’han passat dos, el que ha provocat cues d’usuaris confosos i molestos

A Granollers, el servei de transport alternatiu per carretera amb motiu del macrotall de l’R3 ha arrencat amb alguns desajustos a primera hora i amb els usuaris expectants per comprovar-ne el funcionament conscients que s’allargarà 16 mesos.

Entre les cinc i les sis del matí, dels sis vehicles previstos només n’han passat dos, el que ha provocat cues d’usuaris confosos i molestos. A partir de les sis del matí la circulació de busos s’ha normalitzat amb sortides cada 20 minuts en direcció a Barcelona i cada 30 en direcció a Centelles. Amb l’experiència adquirida en l’anterior tall, la majoria d’usuaris han sortit abans de casa amb la previsió d’arribar a la seva destinació amb un retard mínim d’una mitja hora.

L’Ajuntament de Granollers ha habilitat la confluència del carrer Manuel de Falla amb Mataró per acollir els busos del servei alternatiu. La zona està situada a uns 400 metres de l’estació Granollers-Canovelles i una mica més lluny de l’espai habilitat en l’anterior tall de l’any 2023.

El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Granollers, Juan Manuel Segovia, ha justificat aquest canvi d’emplaçament pel fet que l’actual espai és més ampli, més proper al nucli urbà i més allunyat dels veïns més propers, que en el tall anterior es van queixar del constant pas d’autobusos.

La zona habilitada consta de dos aparcaments públics i s’estan instal·lant unes marquesines perquè els viatgers s’hi puguin refugiar. “Hem treballat per donar més i millors serveis que en l’anterior interrupció del servei ferroviari”, ha afegit.

Des d’aquest punt sortiran dues línies de bus. Una que farà el recorregut Barcelona-Granollers, amb freqüència cada vint minuts, i amb parades a Barcelona, a l’estació de Fabra i Puig, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda-La Florida, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès i Granollers-Canovelles. L’altra unirà la capital catalana amb Centelles, amb servei cada 30 minuts, i amb parades a Fabra i Puig, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, Les Franqueses del Vallès i La Garriga.

Tot i que a partir de les sis del matí el servei de bus alternatiu ha funcionat amb força fluïdesa, a primera hora s’han produït alguns desajustos. Entre les cinc i les sis, per exemple, només han passat dos dels sis autobusos previstos i alguns conductors no tenien clar com accedir a la zona habilitada per recollir els usuaris, el que ha obligat a fer la volta a més d’un vehicle. 

El servei ha estat supervisat per un treballador de Renfe i operaris de les empreses de transport contractades. Aquests han explicat que a les 8 del matí encara no els havien fet arribar les tauletes electròniques per controlar l’arribada dels vehicles i que alguns xòfers no tenien clara la ruta a realitzar, el que ha fet que més d’un s’hagi saltat alguna de les parades previstes.

Els usuaris han entomat amb resignació la nova aturada del servei conscients que s’allaragarà durant més d’un any. La majoria, amb l’experiència del tall de l’any 2023, s’han informat amb temps de l’emplaçament dels autobusos i les freqüències per arribar a temps a la feina. La Milagros, per exemple, que viu a Canovelles, ha sortit mitja hora abans per anar a treballar a La Garriga.

L’Enzo, per contra, no n’estava informat i calcula que el trajecte que normalment fa en una hora avui es duplicarà. “Res, ens hi haurem d’acostumar. És el que hi ha”, afegia.

LA PREGUNTA

S’equivoca Junts trencant amb el PSOE?

En aquesta enquesta han votat 1295 persones.