QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El tall per obres fa perdre dos de cada deu passatgers a l’R3

Renfe reté el 80% de passatgers entre els autobusos i altres línies de rodalies

Quan fa un mes just de l’inici del tall de la línia R3 entre l’Hospitalet i la Garriga per les obres de desdoblament entre Parets i la Garriga i de reconfiguració de la platja de vies a l’estació de Montcada Bifurcació, Renfe ha donat dades sobre l’impacte que ha tingut en els passatgers. Segons la companyia, el 80% dels usuaris segueixen fent-ne ús ja sigui a través dels serveis alternatius per carretera o d’altres línies de rodalies: R2, al tram del Vallès Oriental; o l’R4 a Montcada i al nucli del centre de Barcelona. Per tant, dos de cada deu han deixat de fer-la servir.

Són dades que ha donat el portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, aquest dimecres en una roda de premsa a l’estació de Fabra i Puig, a Barcelona, punt d’inici i final dels recorreguts dels autobusos que fan el servei alternatiu i que connecten amb les estacions de la línia. “Sempre que hi ha un pla alternatiu de transport que comporta un transbordament hi ha una reducció del número de passatgers”, ha admès Carmona.

Renfe xifra el traspàs de passatgers de l’R3 a l’R2 en unes 2.000 persones al dia. Sobretot, s’ha produít als municipis amb doble estació: Granollers (amb les Franqueses-Granollers Nord i Granollers Centre), Mollet (amb Mollet-Sant Fost) i Montcada (amb Montcada i Reixac). Segons Carmona, l’R2 ha pogut assumir sense problemes aquest increment de passatgers. També se n’han detectat a l’R4.

A més, segons Renfe, el “gruix” de passatgers de la línia fan servir els autobusos directes que enllacen la Garriga, Centelles i Vic amb Fabra i Puig, a Barcelona; en tots dos sentits.

Canvis al PAT

Des de la posada en marxa del PAT, Renfe ha fet canvis per adaptar-lo a les necessitats detectades en coordinació amb el Departament de Territori, els ajuntaments i les plataformes d’usuaris de la línia. El darrer es va posar en marxa aquest dilluns amb un increment de les freqüències -sortides cada mitja hora- entre la Garriga i Fabra i Puig en tots dos sentits. A la vegada, s’han reduït les sortides entre Vic i Barcelona: de cada 15 minuts a cada 20 minuts. Se suma a la que ja es va posar en marxa dies després de la poada en marxa del pla alternatiu de transport.

Carmona fa una valoració “positiva” del PAT i assegura que la situació està “estabilitzada”. A la vegada, es manté un “seguiment continuo”. “Seguim analitzant les dades i si cal fer retocs o petits canvis es faran”, ha detallat Carmona. Amb tot, sí que ha avançat que estan molt atents als fluxes d’usuaris els caps de setmana per si, amb l’arribada de l’hivern, és necessari establir reforços. El PAT, per exemple, ja contemplava un dispositiu especial el cap de setmana del Mercat Medieval de Vic.

També s’han fet millores en la senyalització i els encaminaments cap a les parades de bus des de les estacions de tren, que ara no presten servei, en alguns dels municipis.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 139 persones.