Els contraris al quart cinturó denuncien la contradicció de l’Estat per impulsar l’autovia mentre aprova una llei de mobilitat sostenible

la CCQC diu que seguirà les mobilitzacions al carrer i la lluita administrativa i judicial perquè no es faci ni un sol pam més de carretera

La Campanya contra el quart cinturó denuncia la “contradicció radical” del govern de l’Estat perquè mentre impulsa el projecte de l’autovia orbital de Barcelona -aquest divendres s’inaugura el tram entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls després de 17 anys d’obres- aprova la llei de mobilitat sostenible.

La CCQC també fixa l’atenció als ajuntaments de Sabadell i Terrassa partidaris que es tiri endavant la ronda Nord per connectar el tram en servei de la B-40 amb la C-58 i el municipi de Castellar del Vallès. “Els ajuntaments, per una banda, declaren la necessitat d’actuar contra el canvi climàtic i, per l’altra, promouen el quart cinturó i les zones de baixes emissions més reduïdes de Catalunya”, asseguren en un comunicat.

La plataforma que agrupa les entitats contràries a l’autovia orbital asseguren que seguiran combatent “qualsevol intent de fer un pam més de quart cinturó” en diversos fronts: l’administratiu, el judicial i als carrers amb la mobilització.

En un comunicat, la CCQC recorda els problemes que ha arrossegat la construcció del tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls. Detallen que cada quilòmetre de la nova carretera ha costat 25,48 milions d’euros amb un sobrecost del 37,5%. El cost inicial era de 251,97 milions i es van fer modificacions per 45,55 milions més al 2010 i 46 milions més al al 2019 per fer treballs extraordinaris. “La B-40 s’ha convertit en l’obra de la seu”, diuen.

Al mateix temps, denuncien la falta d’inversions a la xarxa ferroviària de la segona corona i llisten un seguit de millores pendents de tirar endavant: com els intercanviadors entre la línia R8 i els FGC (Volpelleres i Hospital General), una nova estació a Can Llong, a Sabadell; un intercanviador entre les línies R8 i R4 a Cerdanyola, la connexió entre aquestes dues mateixes línies o la millora de freqüències a la línia R8.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 135 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't