La Campanya contra el quart cinturó denuncia la “contradicció radical” del govern de l’Estat perquè mentre impulsa el projecte de l’autovia orbital de Barcelona -aquest divendres s’inaugura el tram entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls després de 17 anys d’obres- aprova la llei de mobilitat sostenible.
La CCQC també fixa l’atenció als ajuntaments de Sabadell i Terrassa partidaris que es tiri endavant la ronda Nord per connectar el tram en servei de la B-40 amb la C-58 i el municipi de Castellar del Vallès. “Els ajuntaments, per una banda, declaren la necessitat d’actuar contra el canvi climàtic i, per l’altra, promouen el quart cinturó i les zones de baixes emissions més reduïdes de Catalunya”, asseguren en un comunicat.
La plataforma que agrupa les entitats contràries a l’autovia orbital asseguren que seguiran combatent “qualsevol intent de fer un pam més de quart cinturó” en diversos fronts: l’administratiu, el judicial i als carrers amb la mobilització.
En un comunicat, la CCQC recorda els problemes que ha arrossegat la construcció del tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls. Detallen que cada quilòmetre de la nova carretera ha costat 25,48 milions d’euros amb un sobrecost del 37,5%. El cost inicial era de 251,97 milions i es van fer modificacions per 45,55 milions més al 2010 i 46 milions més al al 2019 per fer treballs extraordinaris. “La B-40 s’ha convertit en l’obra de la seu”, diuen.
Al mateix temps, denuncien la falta d’inversions a la xarxa ferroviària de la segona corona i llisten un seguit de millores pendents de tirar endavant: com els intercanviadors entre la línia R8 i els FGC (Volpelleres i Hospital General), una nova estació a Can Llong, a Sabadell; un intercanviador entre les línies R8 i R4 a Cerdanyola, la connexió entre aquestes dues mateixes línies o la millora de freqüències a la línia R8.
{{ comment.text }}