Els contraris al quart cinturó denuncien la contradicció de l’Estat per impulsar l’autovia mentre aprova una llei de mobilitat sostenible

la CCQC diu que seguirà les mobilitzacions al carrer i la lluita administrativa i judicial perquè no es faci ni un sol pam més de carretera


16/02/2024
Granollers

La Campanya contra el quart cinturó denuncia la “contradicció radical” del govern de l’Estat perquè mentre impulsa el projecte de l’autovia orbital de Barcelona -aquest divendres s’inaugura el tram entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls després de 17 anys d’obres- aprova la llei de mobilitat sostenible.

La CCQC també fixa l’atenció als ajuntaments de Sabadell i Terrassa partidaris que es tiri endavant la ronda Nord per connectar el tram en servei de la B-40 amb la C-58 i el municipi de Castellar del Vallès. “Els ajuntaments, per una banda, declaren la necessitat d’actuar contra el canvi climàtic i, per l’altra, promouen el quart cinturó i les zones de baixes emissions més reduïdes de Catalunya”, asseguren en un comunicat.

La plataforma que agrupa les entitats contràries a l’autovia orbital asseguren que seguiran combatent “qualsevol intent de fer un pam més de quart cinturó” en diversos fronts: l’administratiu, el judicial i als carrers amb la mobilització.

En un comunicat, la CCQC recorda els problemes que ha arrossegat la construcció del tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls. Detallen que cada quilòmetre de la nova carretera ha costat 25,48 milions d’euros amb un sobrecost del 37,5%. El cost inicial era de 251,97 milions i es van fer modificacions per 45,55 milions més al 2010 i 46 milions més al al 2019 per fer treballs extraordinaris. “La B-40 s’ha convertit en l’obra de la seu”, diuen.

Al mateix temps, denuncien la falta d’inversions a la xarxa ferroviària de la segona corona i llisten un seguit de millores pendents de tirar endavant: com els intercanviadors entre la línia R8 i els FGC (Volpelleres i Hospital General), una nova estació a Can Llong, a Sabadell; un intercanviador entre les línies R8 i R4 a Cerdanyola, la connexió entre aquestes dues mateixes línies o la millora de freqüències a la línia R8.

LA PREGUNTA

Quina creu que serà la força més votada a les eleccions al Parlament?

En aquesta enquesta han votat 395 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't