QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Emotiu homenatge a Montserrat Abril a Mollet

Era filla del mestre Joaquim Abril, de Sant Fost, i va dirigir Motos Isern, amb el seu marit, Josep Isern.

Més de 200 persones van participar aquest divendres, al centre cultural la Marineta, de Mollet, en l’homenatge a Montserrat Abril, que va morir al juliol i que era filla de Joaquim Abril, que va ser mestre a Sant Fost i que ha donat nom a l’escola d’aquesta població.

Entre els assistens hi havia persones que l’havien conegut de la seva etapa a l’establiment de Motos Isern, que va dirigir juntament amb el seu marit, Josep Isern i també de la seva etapa de joventut a Sant Fost.

També extreballadors de Motos Isern, expilots i mecànics de l’Escuderia Isern i de la Federació Catalana de Motociclisme.

“Ha estat molt emotiu; no sabíem la gent que vindria, però s’ha omplert de gom a gom. La mare era una persona molt estimada i una gran dona”, deia la seva filla Glòria Isern, al final de l’acte.

Durant l’acte, l’exalcalde de Mollet, Josep Monràs, visiblement emocionat, va recordar que havia estat mestre seva. “Em va acollir sempre amb els braços oberts. Era una dona amb tremprera, valenta i generosa que sempre tenia la mà estesa per ajudar”, va dir.

Jaume Alguersuari parla durant l’homenatge/Josep Villarroya

També va intervenir Jaume Alguersuari, expilot i periodista especialitzat en el món del motor. “La Montse no tenia la paraula no per a ningú. No hem vingut a acomiadar-la, hem vingut a dir-li que estem amb ella”.

En l’acte també van intervenir dos dels nets de la Montserrat Abril, en Pau i en Lluïs. Aquest darrer va llegir un escrit de Josep Isern. “Sempre ha estat al meu costat, sempre m’ha guiat en tot, tenia una visió extraordinària, sort d’ella que Isern va triomfar en el negoci. Em va ajudar a realitzar els meus somnis”, va dir.

Per la seva banda, Glòria Isern va fer un repàs de la trajectòria de la seva mare, de l’establiment Motos Isern i de l’escuderia i el club que va fundar. Els dos van portar el nom de Mollet arreu. La mare va ser una gran dona en el món de la moto, un món que era, sobretot, d’homes”.

I afegia que: “La mare ens va deixar un llegat de força, de fer pinya i d’estimar la terra”.

Nascuda a la Vilella Baixa

Montserrat Abril va néixer a la Vilella Baixa (Priorat), el 1941, i va arribar a Sant Fost de molt jove, quan el seu pare hi va anar a fer de mestre.

Seguint la vocació del seu pare, va estudiar magisteri i va fer de mestra als Col·legis Nous de Mollet i a Bagà (Berguedà). L’any 1959 va demanar una excedència per dedicar-se al negoci de Cicles Isern juntament amb el seu marit, que després passaria a ser Motos Isern.

L’any 2011 va rebre la distinció cívica Per Mollet per la seva tasca de promoció d’esdeveniments culturals i esportius.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 195 persones.