Granollers Pedala, Cardedeu Vital i Fem Bici, la nova Federació d’Entitats per la Mobilitat amb Bicicleta de Catalunya, reclamen al Departament de Territori de la Generalitat que redacti i executi “de forma urgent” el projecte d’un carril bici segregat aprofitant el traçat de la C-251 que connecti les dues poblacions.
“El carril bici entre Granollers i Cardedeu es tracta d’una proposta planificada pel seu Departament que podem trobar tant al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) com a l’Estratègia Catalana de la Bicicleta”, recorden les entitats a la carta adreçada a la Conselleria.
Afegeixen que tirar-lo endavant “permetrà ser un exemple estratègic d’unió de dos grans municipis propers a una distància perfectament ciclable (6 quilòmetres) i iniciar un canvi de tendència en la visió de vies locals de la Generalitat cap a un model que integri els modes de transport amb mobilitat activa com la bicicleta”, escriuen les organitzacions, que es posen a disposició del Departament “per si fos necessària una reunió amb responsables tècnics del Departament per aclarir qualsevol dubte”.
“Tots els municipis, molt a poc a poc, van avançant en la configuració de xarxes pedalables per facilitar l’ús de la bicicleta en la mobilitat interna però queda molt, massa, per fer en la interconnexió interurbana”, afirmen en un text on ressalten el paper que pot tenir la bicicleta –també la bicicleta elèctrica que facilita assumir desplaçaments de més distància– com a alternativa als vehicles privats de motor per ajudar a reduir les emissions de contaminants. Afegeixen que, en l’àmbit interurbà, “es fa més necessari un espai segregat del trànsit motoritzat per circular amb seguretat”.
Al Vallès Oriental, el Departament de Territori té en marxa la construcció d’una via ciclista paral·lela a la C-35 entre Sant Celoni i Riells i Viabrea. L’obra està inclosa al projecte d’ampliació de la calçada amb un tercer carril en bona part d’aquest recorregut. En paral·lel, es projecta donar-li continuïtat des de Sant Celoni fins a Vilalba, just al tram on ja es va ampliar la calçada amb un tercer carril i una mitjana central. Són uns set quilòmetres que requeriran una inversió d’uns 2,8 milions.
A banda, hi ha la voluntat de perllongar l’actual via segregada de la BV-5301 que connecta l’estació de tren de Palautordera amb el nucli urbà d’aquest municipi. Ara es vol fer arribar a la intersecció amb la C-35.
{{ comment.text }}