Entitats de la Garriga reclamen accions per potenciar l’ús de la bici

El moviment s’ha activat arran de dos robatoris de bicicletes i d’un patinet que hi ha hagut recentment a l’aparcament segur per a bicicletes de la plaça del Silenci

El 9 Nou
26/12/2024
La Garriga

Pedalem la Garriga i les associacions de famílies d’alumnes (AFA) de tots els centres educatius públics de la Garriga (les escoles Puiggraciós, Tagamanent, Els Pinetons i Giroi i els instituts Manuel Blancafort i Vil·la Romana) i de l’escola concertada Sant Lluís demanen accions per potenciar l’ús de la bicicleta per a la mobilitat quotidiana al poble.

Dijous passat a la plaça del Silenci es va presentar un manifest conjunt que es treballa perquè rebi més adhesions i que proposa a l’Ajuntament la creació d’una comissió de mobilitat amb representants polítics i tècnics del consistori i del teixit social del poble. “Proposem aquesta comissió de mobilitat com a punt de partida i amb la necessitat de resoldre uns temes molt concrets que considerem bàsics”, diuen.

El moviment s’ha activat arran de dos robatoris de bicicletes i d’un patinet que hi ha hagut recentment a l’aparcament segur per a bicicletes de la plaça del Silenci.

A la Garriga, també tenen el suport de l’Ateneu Popular El Safareig. També s’han sumat a la petició altres entitats vinculades amb la mobilitat sostenible de municipis de la comarca com Granollers Pedala, Mollet Pedala, Cardedeu Vital, l’associació La Magrana i l’associació en defensa del Corredor, Montnegre i Baix Montseny.

El manifest reclama “camins escolars i itineraris segurs i còmodes per fomentar l’autonomia de l’alumnat en els seus desplaçaments als centres” i “una xarxa pedalable més àmplia i segura”. “És necessari que els carrils bici permetin la mobilitat segura al nucli urbà però també que facilitin la connexió amb altres municipis o vies ciclistes”, recull el manifest.

També incideixen en la necessitat d’aparcaments segurs per a bicicletes: “Cal que la ciutadania es pugui desplaçar i trobi punts segurs on deixar la bicicleta. Les zones esportives i els espais propers al transport públic són un punt clau on promoure aquest tipus d’aparcaments”, sostenen.

A banda, es fa referència a la necessitat de millorar el transport públic amb el tren com a principal element però també la seva accessibilitat: “El desdoblament de la línia R3 era un bon moment per repensar els espais que s’han modificat però els canvis que s’han fet, a hores d’ara, no han resolt les necessitats de la mobilitat de l’entorn”, recull el manifest que es va presentar dijous a la tarda.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 149 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't