L’Escola Lledoner de Granollers està buscant alternatives per fer el pati més amable dins les limitacions que els ofereix l’espai. A hores d’ara, la Generalitat, què és de qui depèn aquest tipus d’actuacions, no els deixa aixecar la pista esportiva com voldrien, perquè es tracta d’una obra estructural. Això topa amb el projecte de transformació del pati que té el centre com han fet altres escoles de la ciutat.
La pista ocupa la gran majoria d’espai on poden jugar els nens i dona poques opcions a altres tipus de jocs. La direcció del centre, malgrat no poder fer les obres que voldria al pati, ara aposta per fer més còmodes els espais que queden fora de la pista, que són molt pocs.
“Ens agradaria poder-hi plantar arbres i hem comprat uns tendals que serviran per fer ombra. Ja els tenim, però encara no els podem instal·lar perquè falta que ens en donin el permís”, explica la directora del centre, Lídia Pardo. La directora justifica la seva instal·lació per garantir la salut dels alumnes en èpoques de sol i calor.
Mariona Massip, que forma part de l’AFA del centre i és doctora en Educació, explica que la transformació del pati seria bona per evitar la “discriminació” i fomentar la perspectiva de gènere i la naturalització del centre. “No entenem que la Generalitat animi les escoles a naturalitzar als patis, però a nosaltres no ens deixi aixecar pista”, explica Massip. Al maig, la comunitat educativa de l’escola ja es va mobilitzar per reclamar poder transformar el patí.