El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) publica aquest dilluns l’anunci de licitació de l’estudi informatiu per desdoblar la línia R3 entre les estacions de la Garriga i Centelles. És el sector de 14,5 quilòmetres on la línia de Vic travessa la vall del Congost, un dels més complexos orogràficament del recorregut.
La redacció de l’estudi informatiu permetrà definir una alternativa de traçat i avançar la tramitació per arribar a redactar un projecte executiu per construir la doble via. L’Estat invertirà uns 665.000 euros en aquest primer treball tècnic. L’empresa que se l’adjudiqui tindrà dos anys i mig per redactar-lo.
La plataforma de contractació pública de l’Estat publica aquest dilluns l’anunci. Properament, es farà al Diari Oficial de la Unió Europea. El Mitma ja havia anunciat l’any passat en una jornada sobre l’R3 a Vic la seva voluntat de licitar, durant aquest 2023, l’estudi informatiu del tram entre les estacions de la Garriga i Centelles.
El Mitma ha inclòs en aquest treball una avaluació de la nova estació de Torelló. Segons fonts del Ministeri, ha de servir per estudiar el paper que podria tenir a l’hora de captar usuaris de la Garrotxa i avaluar la situació. També la conveniència o no de tenir dues estacions a Torelló.
Tràmits de Montcada i Vic
Amb l’anunci d’aquest dilluns, el Ministeri de Transports haurà iniciat algun tràmit per fer la doble via a l’R3 en tots els trams entre Montcada i Vic. L’objectiu que es marca el Ministeri és el 2030, amb unes intervencions que, en global, permetran reduir en uns 20 minuts el temps de recorregut entre Barcelona i Vic.
L’anunci d’aquest dilluns culmina una setmana d’avenços en el desdoblament de la línia de Vic: la setmana passada ja es va licitar`el concurs per fer l’estudi informatiu del tram entre les estacions de Montcada Bifurcació i Mollet-Santa Rosa i divendres es va anunciar un acord entre el Mitma i l’Ajuntament de Mollet que permetrà construir la doble via al tram urbà amb una operació d’integració del traçat ferroviari però sense soterrar les vies. Fora de l’R3, també s’ha tret a licitació l’estudi informatiu per connectar les línies R8 i R4 a l’entorn de Barberà del Vallès. Aquesta obra ha de permetre crear una línia que uneixi Granollers i Mollet amb Sabadell i Terrassa directament.
{{ comment.text }}